FedEx gotowy na UEFA EURO 2020
FedEX jako jeden z partnerów EURO 2020 stoi przed dużym wyzwaniem logistycznym, zaplanowaniem transportu, przewozem sprzętu między miastami gospodarzami wydarzenia.
– „FedEx zapewni szybkość i dokładność, jakie są niezbędne przy organizacji tego rodzaju międzynarodowego turnieju, wykorzystując sieć połączeń lotniczych i drogowych” – powiedział David Canavan, Regional Chief Operating Officer w Europie. – „Choć pandemia opóźniła sam turniej, to nie zmniejszyła naszego entuzjazmu. Nie możemy się doczekać, by móc połączyć fanów piłki nożnej na całym świecie. Przygotowywaliśmy do tego wydarzenia od ponad roku i jesteśmy gotowi do gry” – dodał.
Do obsługi turnieju FedEx oddelegował 260 specjalistów ds. logistyki, którzy skoordynują transport sprzętu i wyposażenia wszystkich reprezentacji, a także materiałów UEFA, w tym piłek, biletów czy uniformów. FedEx przetransportuje ponad 1,5 tys. ton materiałów, prezentując swoje możliwości w zakresie logistyki nie tylko w Europie.
• FedEx Express wykorzysta m.in. swoje doświadczenie w sektorze e-commerce, by dostarczyć 160 tys. wydrukowanych biletów różnego typu (standard, VIP, czy kolekcjonerskie) pod adresy na całym świecie.
• Magazyn FedEx Supply Chain w Veldhoven w Holandii zajmie się dystrybucją ponad 28 tys. uniformów UEFA dla osób obsługujących imprezę, wolontariuszy i sponsorów. Łącznie, przez tę lokalizację przejdzie ponad 250 ton ładunku.
• Jeszcze przed rozpoczęciem turnieju, na europejskie stadiony trafi ponad 4 tys. oficjalnych piłek UEFA EURO 2020.
• Specjalnie stworzony punkt obsługi FedEx w International Broadcast Center w Amsterdamie będzie na miejscu wspierać media we wszystkich wysyłkach.
• Ponad 500 dzieci – kibiców, których zadaniem będzie podawanie piłek podczas turnieju, przeszło szkolenie w ramach programu FedEx Ball Kids, zdobywając nowe umiejętności.
Przy obsłudze turnieju UEFA EURO 2020, FedEx wykorzysta swoje usługi FedEx International Priority oraz FedEx International Economy, a także rozwiązania zaprojektowane specjalnie na to wydarzenie w obszarze wysyłek/odbiorów, magazynowania i wsparcia na miejscu rozgrywek. Jako jeden z największych na świecie pośredników celnych, FedEx wykorzysta swoje doświadczenie w tym zakresie, podczas dostaw m.in. biletów poza UE, w tym do Azerbejdżanu, Rosji czy Zjednoczonego Królestwa.
Poza obsługą logistyki turnieju, FedEx będzie też kontynuował wsparcie programów skierowanych do lokalnych społeczności. W ramach sponsoringu takich wydarzeń jak UEFA National Team i UEFA EURO 2020, FedEx współfinansuje wraz z organizacją UEFA Foundation for Children charytatywny program wspierający młodych ludzi zagrożonych bezrobociem w Rumunii, Irlandii, na Węgrzech i w Wlk. Brytanii. Cztery współpracujące z FedEx organizacje wykorzystują potencjał piłki nożnej do lepszego przygotowania młodych ludzi do wejścia na rynek pracy.
FedEx kontynuuje strategię wspierania najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. Niedawno ogłoszono nawiązanie współpracy z UEFA Champions League, która rozpocznie się w sezonie 2020-22 i potrwa przez trzy kolejne sezony. Umowa obejmuje także sponsoring rozgrywek UEFA Super Cup, finałów UEFA Youth League oraz UEFA Champions League Futsal, a także UEFA eChampions League.