Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Europejskie puchary wywindowały Legię

W sierpniu kibice w Polsce poza ligowymi rozgrywkami żyli występami Legii Warszawa w europejskich pucharach. Zainteresowanie tym tematem widać nie tylko po liczbie publikacji, ale także po zaangażowaniu w mediach społecznościowych – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Stołeczny klub po raz kolejny okazał się najbardziej medialnym zespołem PKO BP Ekstraklasy. W sierpniu jego przewaga nad resztą stawki była jednak znacznie bardziej widoczna. Co więcej, przeniosło się to także na media społecznościowe, gdzie Legia odnotowała ponad 70% więcej postów niż drugi klub w zestawieniu. A wszystko przez europejskie puchary – Warszawianie rywalizowali z Dinamem Zagrzeb w kwalifikacjach do Ligi Mistrzów, a następnie ze Slavią Praga w kwalifikacjach do Ligi Europy.

Mówiąc o europejskich pucharach, wspomnieć należy także o Rakowie Częstochowa. Drużyna spod Jasnej Góry rywalizowała o awans do Ligi Konferencji Europy, odpadając w ostatniej rundzie eliminacji po meczach z KAA Gent. Pozwoliło to na obecność w pierwszej szóstce najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy.

Na drugie miejsce zestawienia powrócił Lech Poznań, który wyprzedził Śląsk Wrocław. Zespół z Dolnego Śląska w sierpniu rozegrał co prawda dwa mecze kwalifikacji do Ligi Konferencji Europy (przegrany dwumecz z Hapoelem Beer Sheva), jednak wobec dobrej postawy „Kolejorza” i głośnego transferu Adriela Ba Louy musiał zadowolić się najniższym miejscem na podium. Po raz kolejny warta uwagi jest pozycja Radomiaka, który medialnie radzi sobie najlepiej z beniaminków i po raz kolejny znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu, a ponadto był najczęściej obecnym na okładkach gazety klubem PKO BP Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W sierpniu czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I liga po raz kolejny nie uległa zmianom. Zdecydowanie najbardziej medialnym klubem w sierpniu był Widzew Łódź, za którego plecami znalazły się Korona Kielce i Arka Gdynia. Podbeskidzie Bielsko-Biała – tegoroczny spadkowicz z PKO BP Ekstraklasy – tym razem znalazł się na ósmym miejscu zestawienia. Na uwagę zasługuje dziesiąte miejsce Skry Częstochowa, która jest jedynym beniaminkiem w TOP 10. Przekaz w dużej mierze stanowiły jednak kwestie organizacyjne dot. klubu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w sierpniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, sierpień oczywiście należał do Roberta Lewandowskiego. „Lewy” w sierpniu zdobył aż siedem bramek w czterech meczach, znakomicie rozpoczynając nowy sezon niemieckich rozgrywek. Za jego plecami po raz kolejny znaleźli się Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński, ale na uwagę zasługuje inny Polak będący zawodnikiem klubu z Serie A. Nicola Zalewski, bo o nim mowa, został sensacyjnie powołany do seniorskiej reprezentacji Polski czym wzbudził zainteresowanie kibiców i mediów.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sieprnia 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›