Energa startuje z własną „Drużyną”
Grupa Energa i New Balance uruchomiły program aktywizujący dzieci – „Drużyna Energii”.
„Drużyna Energii” to ogólnopolski program sportowo-edukacyjny, skierowany do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych oraz II i III gimnazjów. Podstawowy cel to zachęcenie młodych ludzi do aktywności fizycznej. Pomóc w tym mają ambasadorzy – Krzysztof Golonka, Bartosz Ignacik, Marek Citko oraz Krzysztof Ignaczak.
Pierwsza edycja Drużyny Energii obejmie zmagania piłkarskie oraz siatkarskie. Uczestnicy turnieju przez siedem miesięcy, od grudnia do czerwca, będą zachęcani do podejmowania sportowych wyzwań. W każdym miesiącu jury wybierze najbardziej zaangażowaną szkołę, do której przyjedzie drużyna ambasadorów i przeprowadzi pełen wyzwań sportowy turniej, sprawdzający umiejętności młodych zawodników.
– „Zdecydowaliśmy się wesprzeć ten projekt, bo jak żaden inny zachęca dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, jednocześnie wykorzystując możliwości nowoczesnej technologii” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu Energa SA. – „W dobie rozwoju technologicznego nie możemy obrażać się na to, że nasze dzieci chcą z tych nowinek korzystać. Jednocześnie musimy pamiętać, że aktywność fizyczna jest naturalną potrzebą każdego dziecka od najmłodszych lat, więc my, dorośli, powinniśmy o ten rozwój dbać. Chcemy, aby projekt Drużyna Energii był przede wszystkim wspaniałą zabawą i stał się ulubionym programem polskich dzieci” – dodaje Daniel Obajtek.
Żeby przystąpić do programu po pierwsze należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie DruzynaEnergii.pl. Może to zrobić nauczyciel lub dyrektor szkoły. Aby wejść do programu, uczniowie muszą nagrać liczący nie więcej niż 120 sekund materiał wideo, w którym pokażą sportowy charakter swojej szkoły. Termin zgłoszeń mija 13 listopada. 100 szkół z najciekawszymi zgłoszeniami otrzyma zestawy strojów sportowych New Balance i weźmie udział w projekcie Drużyna Energii.
– „Misją naszej firmy jest edukacja najmłodszych w zakresie aktywności fizycznej, ale też dbanie o prawidłową dietę, właściwe nawadnianie i odżywianie. Dlatego wartością dodaną projektu Drużyna Energii z pewnością będzie możliwość edukacji dzieci również w tym zakresie. A do tego atrakcyjni Ambasadorzy i fajne stroje sportowe jako nagrody z pewnością spodobają się dzieciakom” – dodaje Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance.
Na stronie internetowej www.DruzynaEnergii.pl raz w tygodniu ambasadorzy opublikują film z ćwiczeniami, które uczniowie będą musieli powtórzyć. Za każde wideo z zadaniem „odrobionym” przez młodzież szkoła otrzyma punkty. Do najbardziej aktywnej w każdym miesiącu placówki przyjedzie drużyna ambasadorów i przeprowadzi wyjątkowy konkurs. Punktowana będzie precyzja, powtarzalność i technika. Wśród konkurencji nie zabraknie widowiskowych strzałów w poprzeczkę czy perfekcyjnego podbijania piłki siatkowej. Jest o co walczyć! Dla trzech najlepszych szkół nagrodą jest wyposażenie sali gimnastycznej. Organizatorzy przewidzieli też wyróżnienia indywidualne.
Drużyna Energii została objęta patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Instytutu Matki i Dziecka. Program wystartował 17 października.
Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.
Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.
Źródło: Energa