Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Energa Sponsorem Tytularnym Polskiej Ligi Koszykówki

Grupa Energa nawiązała współpracę z Polskim Związkiem Koszykówki, stając się sponsorem strategicznym reprezentacji Polski koszykarzy i koszykarek. Ponadto będzie także sponsorem tytularnym zarówno ekstraklasy męskiej – od teraz Energa Basket Ligi, jak i żeńskiej – Energa Basket Ligi Kobiet.

– „Cieszymy się, że tak rozpoznawalna firma jak Energa postanowiła rozszerzyć swoją aktywność w koszykówce i będzie teraz wspierać zarówno reprezentacje, jak i obie ekstraklasowe ligi. Grupa Energa to mocny partner biznesowy, znany z promocji polskiego sportu. Zawiązana współpraca pozwoli nam dalej rozwijać koszykówkę w naszym kraju, zarówno pod względem sportowym, jak i marketingowym” – mówi Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.

Grupa Energa będzie sponsorować całą polską koszykówkę na najwyższym szczeblu. Podpisana na dwa sezony umowa to początek długofalowej współpracy. Rozgrywki ekstraklasy koszykarek będą nosić nazwę Energa Basket Liga Kobiet, a liga męska, organizowana przez Polską Ligę Koszykówki, rozgrywana będzie pod szyldem Energa Basket Liga.

– „Koszykówka to dyscyplina, którą doskonale znamy, bo wspieramy ją pod różnymi postaciami od ponad dekady. Jedna ze wspieranych przez nas już przez 11 sezonów drużyn jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Europie, w ogólnopolskim turnieju młodzieżowej koszykówki w 9 edycjach wzięło już udział ponad pół miliona zawodników. Zależy nam na wspólnym budowaniu silnej marki koszykówki i wierzę, że wraz z PZKoszem sprawimy, iż będzie ona w Polsce rosła w siłę” – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA.

Energa wspiera koszykówkę zawodową od 2005 roku, a młodzieżową od 2009 roku, kiedy to zorganizowano pierwsze rozgrywki w ramach Energa Basket Cup. Zawodnicy i zawodniczki w wieku 11-13 lat walczą w nim o miano Mistrzów Polski, najlepszej drużyny w minikoszykówce w kraju. Łącznie w dziewięciu edycjach zawodów wzięło udział już ponad pół miliona uczestników, a każdego roku 6,5 tys. szkół zgłasza udział swoich reprezentacji. Warto też wspomnieć o sponsorowanym od tego roku klubie Energa Basket Słupsk, w którym w 10 sekcjach wiekowych trenuje ponad 100 młodych zawodników.

„To ważny dzień dla polskiej koszykówki. Dzisiaj rozpoczynamy oficjalnie współpracę z Grupą Energa SA. Koszykówka jest grą zespołową, a naszym wspólnym celem jest budowanie silnej marki polskiej koszykówki. W zakresie PZKosz, w porozumieniu z Ministerstwem Sportu i Turystyki, będzie to dotyczyć kadr narodowych, zarówno seniorskich, jak i młodzieżowych. Głównym celem będzie realizacja i kontynuacja projektów szkolnych dla dzieci i młodzieży” – mówił Grzegorz Bachański, Prezes Zarządu Polskiego Związku Koszykówki.

„Dla nas podjęcie współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki to wielki zaszczyt. Grupa Energa w koszykówce istnieje już od 11 lat. Tworzymy dobry zespół. Liczę, że stworzymy jeszcze lepszy w skali ogólnonarodowej” – zapowiadał Jacek Kościelniak, Wiceprezes ds. finansowych Zarządu Energa SA.

– „Grupa Energa będzie sponsorem tytularnym Polskiej Ligi Koszykówki. Koszykówka to emocje, musimy je pokazywać. Wspólnie z Grupą Energa będziemy tworzyć brand, który będzie rozpoznawalny, uznany, który będzie przyciągał do hal kibiców, a do klubów sponsorów. Chcemy wykorzystywać nowoczesne kanały komunikacji. Mamy nie tylko nową nazwę rozgrywek, ale również cały system identyfikacji wizualnej” – podkreślał Radosław Piesiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Ligi Koszykówki.

„Polska koszykówka zyskała sponsora – Grupę Energa – która jest jedną z najbardziej prężnie rozwijających się firm w naszym kraju. Przez zaangażowanie w tę dyscyplinę będzie nam zależało, żeby popularyzować kulturę fizyczną wśród dzieci. Najważniejsza jest podstawa piramidy. Polska Liga Koszykówki będzie produktem, który będzie napędzał najmłodszych do uprawiania tego pięknego sportu” – powiedział Jarosław Stawiarski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Zasila energią elektryczną 3 mln klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 184 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Źródło: PLK

Najnowsze

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu nawiązuje współpracę z Pogonią

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu dołączyła do projektu Biznesowej Pogoni Szczecin na zasadach Partnera Srebrnego Zachodniopomorska ...

Całość ›

Śląsk Wrocław gra z Caritas Polska

Dwukrotny Mistrz Polski i aktualny wicelider Ekstraklasy, czyli Śląsk Wrocław, wsparł akcję Caritas Polska – Paczka dla Wenezueli ...

Całość ›

STS razem z Meczyki.pl

STS, lider polskiego rynku bukmacherskiego nawiązał strategiczne partnerstwo z Meczykipl - największym portalem w Polsce, kompleksowo ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›