Energa sponsorem oficjalnym 78. Tour de Pologne
Tour de Pologne największa cykliczna impreza sportowa w Polsce, a zarazem najważniejszy wyścig kolarski w Europie Środkowo-Wschodniej już raz drugi będzie sponsorowany przez Energę z Grupy ORLEN.
– „Kolejny raz z dumą mogę ogłosić, że w gronie naszych partnerów znalazła się Energa z Grupy ORLEN” – mówi Czesław Lang, dyrektor generalny 78. Tour de Pologne UCI World Tour.
Na starcie wyścigu pojawią się najlepsze grupy świata, które są stałymi uczestnikami imprez rangi World Tour. Zaproszenia od organizatora otrzymało też kilka innych drużyn, m.in. reprezentacja Polski. Wszystkie stają na starcie z chęcią zwycięstwa w jednej z klasyfikacji. Jedną z nich jest drużynowa, a jej partnerem będzie właśnie Energa z Grupy ORLEN, która już przed rokiem pojawiła się w rodzinie Tour de Pologne.
– „Energa z Grupy Orlen dołącza do Tour de Pologne już po raz drugi. Jesteśmy dumni, że znowu mamy możliwość wsparcia naszych zawodników jako sponsor oficjalny wyścigu oraz klasyfikacji drużynowej. Umiejętności i determinacja, a także wytrzymałość kolarzy robią wrażenie. Chcemy dołożyć wszelkich starań w promowaniu ich talentów” – mówi Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji.
– „Kolarstwo to sport wyjątkowo silnie drużynowy i warto o tym mówić, bo nie wszyscy sobie zdają z tego sprawę. Na mecie widać zwycięzcę, ale nigdy nie jest tak, że triumfator dałby radę pokonać cały wyścig, czy choćby etap, samotnie. Role w każdej ekipie są podzielone, a duch drużyny jest bardzo ważny. Klasyfikacja drużynowa jest niezmiernie istotna. Sam pamiętam z czasów, gdy się ścigałem, że zawsze uważnie ją śledziliśmy i chcieliśmy być jak najwyżej, bo to świadczy o sile zespołu” – mówi Czesław Lang.