Enea wspiera młodzieżowy turniej Lech Cup
Spółka Enea postanowiła zaangażować się w kolejny projekt Lecha Poznań i została sponsorem tytularnym turnieju dla dzieci Lech Cup.
Enea, jedna z największych firm branży energetycznej w Polsce, dołączyła do grona partnerów Lecha Poznań. Firma została w lipcu oficjalnym partnerem Akademii Lecha Poznań. Po raz drugi jest również sponsorem tytularnym turnieju Lech Cup, który od lat przyciąga do Poznania młodych zawodników z czołowych piłkarskich klubów.
Międzynarodowy turniej Lech Cup odbędzie się w stolicy Wielkopolski po raz czternasty. Podczas minionych edycji tych rozgrywek wydarzenie zdążyło zdobyć uznanie w oczach obserwatorów i gości z całej Europy. Flagowa impreza Lecha Poznań stała się jednym z najjaśniejszych punktów, jeśli chodzi o rywalizację w kategorii wiekowej do lat 12. W przeszłości brały w niej udział juniorskie drużyny takich marek jak: Arsenal, Manchester City, Chelsea, Bayern Monachium czy FC Barcelona. Między innymi to sprawiło, że promująca aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży Enea zainteresowała się turniejem i została jego sponsorem tytularnym już w 2019 r.
– „Chcemy się rozwijać na wielu polach i nie inaczej jest w przypadku naszej akademii oraz jej flagowych projektów. Turniej Lech Cup co roku gości przedstawicieli uznanych europejskich szkół piłkarskich, które wraz z młodymi lechitami rywalizują na poznańskiej ziemi. Cieszą nas opinie ekspertów podkreślających rosnący prestiż tego wydarzenia, które przez drugą edycję z rzędu rozgrywane będzie jako Enea Lech Cup. Współpraca z Eneą powoduje u nas wielką radość, bo to firma silnie związana z Poznaniem, której bliskie są lokalne wartości. Przywiązuje ona ogromną wagę do wszelkich inicjatyw promujących sportowy rozwój dzieci i młodzieży. To także jeden z kilku mocnych punktów wspólnych, które łączą nas z tą wielkopolską marką” – mówi Marcin Wróbel, dyrektor Akademii Lecha Poznań.
– „Jesteśmy aktywnym i odpowiedzialnym partnerem społeczności lokalnych. Przemyślany system wspierania sportu dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych celów naszej społecznej odpowiedzialności, który realizujemy m.in. za sprawą naszego programu Enea Akademia Sportu. Zaangażowanie marki Enea w profesjonalnie przygotowany młodzieżowy turniej piłki nożnej to kontynuacja konsekwentnie prowadzonych działań skierowanych na rozwój pasji młodych sportowców” – dodaje Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji w Enei.
Enea Lech Cup odbędzie się w tym roku w dniach 4-5 grudnia. W gronie zaproszonych drużyn znalazło się miejsce dla młodzieżowych ekip takich klubów jak: RB Lipsk, Hertha BSC, Chelsea FC, KRC Genk czy SK Slavia. Zacięta rywalizacja, zwroty akcji oraz wiele sportowych emocji sprawiają, że grudniowa edycja tego turnieju zapowiada się obiecująco.