Enea sponsorem strategicznym Polskiego Związku Zapaśniczego
Enea oraz Polski Związek Zapaśniczy rozpoczęły współpracę, której celem jest promocja sportu zapaśniczego w Polsce oraz rywalizacji ligowej z udziałem najlepszych zawodniczek i zawodników. Wsparcie Enei zapewni zawodnikom stabilizację niezbędną do przygotowań i startów w najważniejszych imprezach sportowych tego roku.
Enea będzie wspierać polskich zapaśników w drodze po sukcesy m.in. na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w 2021 roku. Celem współpracy jest bowiem zapewnienie optymalnych warunków do przygotowania polskiej kadry do najważniejszych imprez sezonu. Zapaśnicy zdobyli już w dotychczasowych startach w igrzyskach olimpijskich 26 medali, w tym 5 złotych, 9 srebrnych i 12 brązowych.
Enea będzie także wzmacniać popularyzację sportu zapaśniczego w Polsce w ramach programu „Zapasy w każdej szkole”. To pilotażowy program, który wprowadzi raz w tygodniu do wychowania fizycznego zajęcia z zapasów. Projekt będzie prowadzony w wybranych 50 szkołach na terenie działania Grupy Enea. Jego celem jest wskazanie korzyści jakie niesie za sobą wdrożenie elementów treningu zapaśniczego do lekcji wychowania fizycznego.
− „W zapasach dużą rolę odgrywa nie tylko siła, ale także zręczność, inteligencja, instynkt zawodnika oraz energia. To właśnie cenimy w tym sporcie i to chcemy przekazywać dzieciom i młodzieży. Doceniamy ogromne zaangażowanie zawodników i to, że odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej. Z dumą rozpoczynamy współpracę, która, mam nadzieję, pomoże zapaśnikom osiągać jeszcze lepsze wyniki i zdobywać kolejne medale” − powiedział Tomasz Szczegielniak, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.
Współpraca Enei z Polskim Związkiem Zapaśniczym ma także na celu popularyzację rywalizacji ligowej. Rozgrywki drużynowe są jedną z najlepszych form promocji sportu. W Polskiej Lidze Zapaśniczej zaprezentują się najlepsi zawodnicy i zawodniczki z kraju, reprezentujący swoje kluby i miasta. Ta rywalizacja wyłoni drużynowego Mistrza Polski.
− „Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z Eneą. Jestem pewien, że nasze wspólne działania przyczynią się do promocji zapasów. Planujemy działania popularyzujące korzyści z uprawiania zapasów wśród dzieci, a także rywalizację najlepszych zawodniczek i zawodników w ramach rozgrywek Polskiej Ligi Zapaśniczej. Chcę podziękować zarządowi Enei za zaufanie jakim nas obdarzono. Wierzę, że to początek wspaniałej współpracy” – powiedział Andrzej Supron, prezes Polskiego Związku Zapaśniczego.
Enea wspiera zarówno sporty zawodowe, jak i młodzieżowe. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce oraz dwóch imprez triathlonowych: Enea Ironman 70.3 Gdynia oraz Enea Bydgoszcz Triathlon. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich i Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna medalistka Igrzysk Paraolimpijskich.