Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Enea sponsorem Jagiellonii Białystok

Grupa Enea, wicelider rynku energetycznego w Polsce, została sponsorem pierwszej drużyny Jagiellonii Białystok. Koncern energetyczny, który od lat angażuje się we wspieranie sportowej aktywności dzieci i młodzieży, został także sponsorem strategicznym Akademii Piłkarskiej Jagiellonii Białystok.

Duma Podlasia to zasłużony klub piłkarski, który występuje w Ekstraklasie nieprzerwanie od 2007 roku. W 2010 roku klub wygrał Puchar Polski i Super Puchar Polski. W 2015 roku zajął trzecie miejsce w Ekstraklasie, dwukrotnie – w roku 2017 i 2018 – był wicemistrzem Polski. Jagiellonia Białystok reprezentowała Polskę w rozgrywkach europejskich pięciokrotnie. Jest jedynym klubem w regionie, który występuje w najwyższej klasie rozgrywek.

– „Spółki Skarbu Państwa wspierają polski sport, przekazując corocznie kilkaset milionów złotych dla klubów, związków sportowych czy wspierając naszych mistrzów. Wśród nich jest także Grupa Enea, która została sponsorem Jagiellonii Białystok – dumy Podlasia. Firma wspiera nie tylko pierwszą drużynę, która walczy o mistrzostwo kraju, ale co ważne także Akademię Jagiellonii Białystok, która jest sportową przyszłością klubu. Jestem dumny, że spółkom Skarbu Państwa przyświeca idea społecznej odpowiedzialności biznesu” – powiedział Jacek Sasin, wicepremier i minister aktywów państwowych.

Poza drużyną seniorską, Jagiellonia Białystok aktywnie działa na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży w ramach Akademii Piłkarskiej Jagiellonii Białystok. Enea współpracowała już z Jagiellonią Białystok przy silnie obsadzonym, międzynarodowym turnieju dla drużyn U-10, w którym uczestniczyły m.in. Celtic Glasgow, Sporting Lizbona oraz FC Kopenhaga.

– „Jagiellonia Białystok to najbardziej utytułowany klub piłkarski w północno-wschodniej Polsce. Od lat wspieramy polski sport na obszarze swojej działalności, ponieważ zawsze jesteśmy blisko naszych klientów. Za sprawą Enea Ciepło jesteśmy biznesowo obecni również na Podlasiu – podkreślił Paweł Majewski, prezes zarządu Enea S.A. – Dla Enei kluczowe znaczenie ma to, że Jagiellonia Białystok ma rozbudowany system szkolenia dzieci i młodzieży. Wierzę, że dzięki naszemu wsparciu młodzi zawodnicy będą rozwijać swoje umiejętności, a w przyszłości staną się częścią pierwszego zespołu Żółto-Czerwonych” – dodał Majewski.

Enea w sezonie 2023/2024 wspierać będzie udział pierwszej drużyny w rozgrywkach o piłkarskie mistrzostwo Polski. Co ważne, w tym sezonie na koszulkach zawodników pojawi się logo Enei.

– Jestem dumny i niezmiernie mi miło, że po pierwszym roku współpracy podpisujemy kolejną umowę. Oznacza to, że obie strony są zadowolone z kooperacji. W zbliżającym się sezonie, poza wsparciem w głównej mierze ukierunkowanym na Akademię Piłkarską Jagiellonii, logo Enei pojawi się na przodzie koszulek pierwszej drużyny. Współpraca z takim partnerem jak Grupa Enea pozwala na łatwiejsze planowanie przyszłości – powiedział Wojciech Pertkiewicz, prezes zarządu Jagiellonii Białystok Sportowej Spółki Akcyjnej.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych, m.in. Enea Bydgoszcz Triathlon oraz Enea IRONMAN Gdynia. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.

Od wielu lat w Grupie Enea prowadzony jest również projekt Enei Akademii Sportu, który ma na celu promocję zdrowego i aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży. Projekt jest uzupełnieniem działań sponsoringowych w sporcie profesjonalnym. Enea Akademia Sportu aktywnie wspiera rozwój dyscyplin na poziomie amatorskim oraz szkolnym dla dzieci i młodzieży, m.in. w ramach Akademii Warty Poznań i Akademii Lecha Poznań. Projekt swoim zasięgiem obejmuje szkoły oraz kluby sportowe z obszaru dystrybucji Enei Operator. Daje on szanse dzieciom na rozwój swoich sportowych talentów pod okiem wykwalifikowanych ekspertów i profesjonalistów.

Najnowsze

Maciej Handwerker Prezesem Odry Wodzisław

W Odrze Wodzisław doszło do nagłej zmiany Prezesa, z tej funkcji zrezygnował Marcin Piwoński, który objął funkcję Wiceprezydenta ...

Całość ›

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON, oficjalnym dystrybutorem produktów marki NAMEDSPORT w ...

Całość ›

Świątek na okładce gry

Iga Świątek co chwilę trafia na pierwsze strony sportowych i lifestyleowych pism, a teraz zaliczy swój okładkowy debiut w świecie ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›