Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Enea oficjalnie sponsorem poznańskiego stadionu

Enea, wiodący koncern na rynku energii, została sponsorem tytularnym stadionu miejskiego w Poznaniu. Enea Stadion jest jedną z największych i najważniejszych aren sportowych w Polsce. Na boisku przy Bułgarskiej mecze rozgrywa duma Wielkopolski – Lech Poznań.

Enea, koncern energetyczny z siedzibą w Poznaniu, została sponsorem tytularnym poznańskiego stadionu miejskiego, który przez najbliższe cztery lata będzie nosić nazwę Enea Stadion. Enea jako firma odpowiedzialna społecznie jest zaangażowanym sponsorem wielu klubów sportowych, inicjatyw i przedsięwzięć oraz związków sportowych, w tym Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Jako marka szczególnie obecna jest w Poznaniu i Wielkopolsce.

– „Enea Stadion to duma Poznania, obok Katedry na Ostrowie Tumskim czy poznańskiego Ratusza wraz z koziołkami to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w mieście. Enea konsekwentnie buduje rozpoznawalność swojej marki jako sponsora aktywnie i odpowiedzialnie angażującego się w rozwój sportu amatorskiego i zawodowego. Naturalnym stało się więc dla nas wsparcie obiektu sportowego tak bardzo ważnego dla Poznania i Wielkopolski, powszechnie znanego w całym kraju. Sponsoring tytularny stadionu jest ukoronowaniem naszego zaangażowania we wsparcie sportu i licznych działań społecznie odpowiedzialnych, z których korzystają również mieszkańcy Poznania” – powiedział Dariusz Szymczak, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.

Enea na kolejne cztery lata, do 2027 r. stała się współgospodarzem stadionu wraz z jego operatorem, spółką Stadion Miejski i KKS Lech Poznań.

– „To ważny dzień dla Stadionu Miejskiego w Poznaniu, który od dzisiaj nosi dumną nazwę Enea Stadion. Liczę, iż zawarta umowa jest początkiem owocnej, wieloletniej współpracy największego przedsiębiorstwa Wielkopolski – Enei oraz spółki Stadion Poznań, operatora najpopularniejszego i najlepiej rozpoznawalnego obiektu sportowego Wielkopolski, będącego domem Lecha Poznań oraz miejscem spotkań i integracji wielu pokoleń Wielkopolan. Dziękuję za zaufanie i konstruktywne wypracowanie unikatowej koncepcji połączenia typowych świadczeń komercyjnych z działaniami o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu” – powiedział Rafał Wrzeszcz, prezes zarządu Stadion Poznań Sp. z o.o.

Enea Stadion to dom i baza treningowa ośmiokrotnego mistrza Polski – Lecha Poznań. Stadion tylko w pierwszej połowie tego roku, odwiedziło już prawie 300 tysięcy kibiców, z imponującą średnią blisko 25 tysięcy osób na mecz. Trzykrotnie w tym roku na trybunach zasiadł już komplet widzów, czyli prawie 43 tysiące kibiców. Pierwszą imprezą masową na poznańskim stadionie z okazji jego otwarcia po przebudowie w 2010 roku był koncert gwiazdy światowego formatu – Stinga. Pierwszym meczem natomiast był mecz Ligi Europejskiej, w którym KKS Lech Poznań pokonał austriacki Red Bull Salzburg. W 2012 roku stadion w Poznaniu był areną rozgrywek Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Enea Stadion to również miejsce, gdzie sport zawodowy wykorzystuje możliwości tej areny do promowania kultury fizycznej wśród młodzieży i mieszkańców. Rozbudowana baza sportowa, w tym boiska treningowe do piłki nożnej, dostępne latem rolkowisko, a w okresie zimowym lodowisko, tworzą doskonałe warunki i stwarzają motywację do aktywnego spędzania czasu. Na terenie stadionu znajdują się także boiska do gry w siatkówkę i koszykówkę oraz czynny całą dobę klub fitness. Stadion to także obowiązkowy punkt wycieczek, zwłaszcza wśród młodzieży. Obiekt na stałe wpisał się w mapę atrakcji turystycznych miasta – tylko w tym roku odwiedziło go już ponad 30 tysięcy osób. Operator stadionu – spółka Stadion Miejski, wykorzystując potencjał poznańskiej dumy, stworzyła miejsce, które jest doskonałą przestrzenią do spotkań, eventów, koncertów i wydarzeń, nie tylko sportowych. Przestrzenie biznesowe stadionu, wraz z terenami zielonymi, przygotowanymi do obsługi wydarzeń biznesowych, stanowią popularne miejsce spotkań, szkoleń i konferencji.

Najnowsze

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver Jeden z najlepszych siatkarzy na świecie zgarnął więc w tym roku pierwsze złoto ...

Całość ›

Drużyna Śląska w miniaturze

Erik Exposito, Matias Nahuel Leiva, Rafał Leszczyński, Patrick Olsen, Patryk Klimala, trener Jacek Magiera i prezes Patryk Załęczny ...

Całość ›

Paweł Jeż Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin

Rada Nadzorcza Zagłębia Lubin SA informuje, iż nowym Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin SA VII kadencji został Pan Paweł Jeż, który ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›