Ekstraklasa ze statuetką Mixx Awards
Moda na Kibicowanie #NaStadionie, pierwsza kampania wizerunkowa Ekstraklasy, otrzymała nagrodę w postaci brązowej statuetki w prestiżowym konkursie Mixx Awards, organizowanym przez IAB, w kategorii Brand Awareness and Positioning.
– „To rezultat wspólnej pracy, zaangażowania oraz pasji całego zespołu, który poświęcił wiele godzin, aby stworzyć wyjątkową i inspirującą kampanię. Od samego początku kierowaliśmy ją do młodych ludzi, tak aby potwierdzić i przekonać ich, że spędzanie czasu na stadionie jest atrakcyjnym sposobem na przeżycie niezapomnianych emocji i chwil z przyjaciółmi. Jej ogromny sukces potwierdzamy, już kolejny sezon razem z naszymi klubami, statystykami zwiększającej się frekwencji, ale również nagrodą w prestiżowym konkursie Mixx Awards. Ten branżowy i prestiżowy symbol jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, powodem do dumy, ale również potwierdzeniem, że nasza praca została zauważona i doceniona przez profesjonalistów rynku reklamy” – mówi Marcin Mikucki Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa SA.
Zainicjowana przez Ekstraklasę i realizowana wspólnie z klubami uczestniczącymi w rozgrywkach kampania #NaStadionie w nieszablonowy sposób promowała modę na kibicowanie. Zachęcała do przychodzenia na stadiony, wykorzystując niepiłkarskie argumenty charakterystyczne dla emocji z trybun – pokazując mecz jako kompleksowe, wielowymiarowe doświadczenie towarzyskie. Była to jednocześnie pierwsza tego typu i o tak dużej skali kampania marketingowa piłkarskiej ligi. Kampania w bezpośredni sposób, jako jeden z elementów, wpłynęła na wzrost frekwencji na stadionach o blisko 28% w sezonie 2022/2023. Obecnie utrzymuje się on na poziomie 25% (sezon 2023/2024).
Wiodącym elementem kampanii było wideo, do którego Ekstraklasa zaprosiła Oskara z raperskiego duetu PROBL3M. Opowiadał on w spocie o grupie znajomych, która na miejsce swojego spotkania wybrała właśnie stadion i tam przeżyła pełne spektrum emocji. W kolejnym etapie z inicjatywy Ekstraklasy oraz Agencji Kreatywnej GONG, odpowiedzialnej także za kreację i produkcję całej kampanii, influencerzy podróżniczy zrealizowali serię materiałów ze wszystkich miast klubów Ekstraklasy, w których opowiadali o tym, co warto zobaczyć i przeżyć w drodze na stadion. Za zakup mediów do kampanii digital odpowiadało MediaRepublic.