Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa zabezpiecza wpływy z praw mediowych do sezonu 2022/23

Ekstraklasa S.A. i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy.

Uzgodnienia te dotyczą m.in. ewentualnych zakłóceń w rozgrywkach, które mogą być wynikiem modyfikacji kalendarza międzynarodowych imprez piłkarskich. W efekcie Ekstraklasa S.A. zabezpieczyła wpływy z praw mediowych do końca sezonu 2020/21 oraz objęła kontraktami z głównymi partnerami telewizyjnymi, CANAL+ i TVP, dwa kolejne sezony, tj. 2021/22 oraz 2022/23. Dzięki temu sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20 – 2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł. Z tej sumy 250 mln zł za rozegrany sezon 2019/20 zostało już rozliczone.

W trakcie obowiązywania umowy CANAL+ będzie, jak dotychczas, transmitował wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy, zaś TVP będzie pokazywać po jednym spotkaniu w każdej kolejce w paśmie otwartym – równolegle z CANAL+. Obie stacje, w ramach zakupionych pakietów będą także pokazywać powtórki meczów, jak i publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze. CANAL+ w ramach zwiększonego zakresu praw cyfrowych będzie mógł również publikować skróty meczowe oraz magazyn internetowy na swoich oficjalnych stronach internetowych. Nadawca ten rozszerzył także swoje prawa do publikacji najważniejszych sytuacji meczowych w ramach tzw. „digital near live clips”, czyli materiałów wideo z kluczowymi akcjami meczowymi, które udostępniane są bezpośrednio po ich wystąpieniu jeszcze w trakcie spotkań. CANAL+ będzie je mógł umieszczać nie tylko w swojej aplikacji mobilnej, ale również we własnych mediach społecznościowych. Skróty meczowe oraz akcje digital near live będą pokazywane także w ligowym serwisie Ekstraklasa.TV oraz w aplikacji mobilnej Ekstraklasa.

Odwołanie imprez masowych w Polsce w okresie pandemii oraz zawieszenie rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy, które zostało wprowadzone w marcu br., spowodowało drastyczny spadek bieżących przychodów klubów i z dnia na dzień całkowite odcięcie ich od zaplanowanych wpływów. Uczestnicy rozgrywek stanęli więc wobec realnego ryzyka utraty płynności finansowej, a nawet bankructw, czego efektem mogło być załamanie potencjału piłkarskiego w Polsce. By zapobiec tej sytuacji zostały podjęte natychmiastowe, wielowymiarowe działania w ramach Ekstraklasy, we współpracy z PZPN, ukierunkowanie na jak najszybsze zapewnienie klubom wpływów oraz wznowienie rozgrywek. Równolegle poszukiwano rozwiązań, które pozwoliłyby ustabilizować przychody klubów i odpowiednio zarządzać podziałem ryzyka między ligą a nadawcami wynikającym z niezależnych zdarzeń, jak pandemia, i związanych z tym ograniczeń w życiu społecznym i gospodarczym. Nowe porozumienia z CANAL+ i TVP są odpowiedzią na te potrzeby. Pozwolą też zapobiec prowadzeniu długoterminowych sporów z nadawcami, związanych z niewykonywaniem czy nienależytym wykonywaniem umów licencyjnych przez ligę na skutek pandemii lub nieregularności w kalendarzu międzynarodowym, gdyż zawierają zapisy o zasadach rozliczania w takich sytuacjach.

Najnowsze

Black Friday w Superlidze – mecze za połowę ceny

Z okazji black friday PGNiG Superliga przygotował specjalną promocję dla fanów piłki ręcznej - "mecze za połowę ceny" Wszyscy ...

Całość ›

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku

PZKosz oraz PLK przedłużyły współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku, przekazując firmie prawa do streamingu video Genius ...

Całość ›
Raporty

Raport Ekstraklasa 2019/2020

Ekstraklasa postanowiła podsumować poprzedni sezon rozgrywek wydając specjalny raport za sezon 2019/2020 W raporcie poruszono takie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Black Friday w Superlidze – mecze za połowę ceny.

#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://sponsoringsport.pl/black-friday-w-superlidze-mecze-za-polowe-ceny/

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku.

#sponsoringsport #koszykowka https://sponsoringsport.pl/pzkosz-oraz-plk-przedluzaja-wspolprace-z-genius-sports-group-do-2030-roku/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.