Ekstraklasa z milionową ogladąlnością
Ostatnie spotkania Ekstraklasy na antenach Telewizji Polskiej notują milionowe oglądalności, rozgrywki prawdopodobnie w kolejnym roku zmienią nazwę.
Mimo nabycia przez TVP praw do pokazywania jednego spotkania Ekstraklasy w nowym sezonie telewizja już teraz dogadała się i pokazuje mecze naszych rozgrywek. Zmiana na telewizję otwartą przyniosła oczywiście zdecydowany wzrost oglądalności, która mierzona jest w milionach lub setkach tysięcy. Pierwsze transmitowane spotkanie przyciągnęło przed telewizory prawie 1,5 mln widzów. Wyniki oglądalności w telewizji kształtowały się następująco: Wisła Kraków – Legia Warszawa: 1,4 mln. Legia Warszawa – Jagiellonia Białystok: 1,06 mln. Wisła Kraków – Piast Gliwice: 900 tys. Cracovia – Lechia Gdańsk: 625 tys.
– „Kilka miesięcy temu zaproponowaliśmy, by nc+ udostępniło Telewizji Polskiej sublicencję na pokazywanie meczu w każdej kolejce już w obecnym sezonie i cieszę się, że obaj nadawcy doszli do porozumienia w tym zakresie” – mówił pod koniec marca Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
Zmiana w Ekstraklasie ma również dotyczyć nazwy rozgrywek, w nowym sezonie prawdopodobnie Sponsorem Tytularnym zostanie PKO Bank Polski. Obecnie dyskutuje się na temat dokładnej nazwy Ekstraklasy.