Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa współpracuje z Google

Ekstraklasa S.A. nawiązała współpracę z Google w związku z uruchomieniem własnej platformy OTT – Ekstraklasa.TV.

Ligowa spółka wspólnie z polskim zespołem internetowego giganta prowadzi działania popularyzujące rozgrywki oraz treści wideo oferowane na całym świecie, w tym transmisje meczów live. W ramach działań w Polsce promowana jest też możliwość wykorzystania Asystenta Google do uzyskania informacji o terminach rozgrywek czy wynikach meczów.

– „Chcemy skutecznie dotrzeć do jak najszerszego grona Polaków, także tych mieszkających poza granicami naszego kraju, którzy interesują się futbolem i kibicują polskim drużynom. Nowy serwis Ekstraklasa.TV i towarzysząca mu aplikacja to nasza inwestycja w przyszłość wobec nieuchronnie zmieniającego się sposobu konsumpcji mediów. Dzięki tym rozwiązaniom chcemy być jak najbliżej naszych kibiców, dostarczać im treści zgodnie z ich preferencjami, szybko i w dogodnej dla nich formie. Z naszych propozycji jedni wybiorą transmisje meczów, inni chętnie zobaczą tylko najciekawsze akcje, jeszcze inni podsumowania meczów. Wszystko to już zapewnia nasza platforma OTT. Wyzwaniem, które obecnie sobie stawiamy, jest dotarcie z informacją o tym serwisie do Polaków w różnych zakątkach świata” – komentuje Marcin Animucki, Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A.

W związku z uruchomieniem nowej platformy Ekstraklasa.TV ligowa spółka nawiązała współpracę z polskim oddziałem amerykańskiego potentata w branży internetowej. Od początku sezonu 2019/20 pokazuje na swoim kanale Ekstraklasa.org na YouTube skróty meczowe już kilkanaście minut po zakończeniu każdego meczu – w Polsce 30-sekundowe, a poza granicami kraju – 2-minutowe. Dzięki nowej strategii treści tylko w ciągu pierwszych 5 kolejek obecnego sezonu kanał ten odwiedziło ponad 658 tys. osób, a liczba subskrypcji wzrosła o 9,2 tys. do 34,5 tys., co stanowi wzrost w stosunku do ubiegłego sezonu o ponad 1/3. Jednocześnie, klipy z akcjami meczowymi tego sezonu wygenerowały na profilu Ekstraklasa.org na YouTube ok. 1,5 mln odtworzeń, co oznacza, że w ciągu 4 tygodni skróty i akcje meczowe obejrzało już więcej internautów niż przez cały sezon 2018/19. Rekordową liczbę wyświetleń, tj. 117 tys., wygenerowała indonezyjska gwiazda futbolu Egy Maulana. Od początku sezonu 2019/20 internauci obejrzeli już treści trwające łącznie 1,7 mln minut na kanale Ekstraklasa.org na YouTube.

Kontent wideo udostępniany przez ligową spółkę jest też widoczny w specjalnej sekcji wyszukiwarki Google z wykorzystaniem funkcjonalności, jakich używają największe ligi na świecie. W rezultacie po wpisaniu w wyszukiwarkę Google hasła „Ekstraklasa” bądź nazwy konkretnego klubu grającego w lidze, wyświetla się tzw. Google OneBox, który zapewnia użytkownikom dostęp do danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym, w tym do terminarza meczów, statystyk, informacji o zawodnikach, a także linki do materiałów wideo dostępnych na profilu Ekstraklasa.org na YouTube. W rezultacie aż 35% ruchu na tym kanale pochodzi bezpośrednio z Google OneBox.

Ponadto, Google i Ekstraklasa realizują kampanię informacyjną dotyczącą możliwości zapytania Asystenta Google o terminarz rozgrywek Ekstraklasy czy wynik meczu ulubionej drużyny. Wystarczy uruchomić Asystenta przytrzymując przycisk ekranu głównego na swoim smartfonie lub mówiąc “OK Google”, a następnie zapytać np. jaki jest terminarz Ekstraklasy, czy jaki był wynik ostatniego meczu wybranej drużyny.

W ramach dotychczasowej działalności na YouTube Ekstraklasa publikowała na swoim oficjalnym kanale „Ekstraklasa Official Archives” wszystkie archiwalne mecze wraz ze skrótami od sezonu 2012/13 do sezonu 2018/19. YouTube jest również wykorzystywany przez Ekstraklasę do pokazywania klipów typu Digital Near-Live z powtórkami bramek, wysyłanymi w trakcie meczów do użytkowników aplikacji mobilnej. Rozwiązanie to było testowane podczas kilku spotkań ubiegłego sezonu i jest już regularnie dostępne.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›