Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa walczy z piractwem

Ekstraklasa stara się zwiększać przychody, w tym celu walczy z nieoficjalnym udostępnianiem swoich materiałów.

Niedawno chcąc przeciwstawić się nielegalnymi dostawcom zgłosiła naruszenie do portalu You Tube. Po interwencji również przedstawiła swoje stanowisko w tej sprawie. Tekst z strony „Ekstraklasa.org”:

Ponad 90% przychodów spółki Ekstraklasa S.A. to środki ze sprzedaży praw mediowych, w tym materiałów zamieszczanych w internecie. Pozostałe pochodzą ze sprzedaży praw marketingowych. Znakomita większość tych pieniędzy trafia bezpośrednio do budżetu klubów (ponad 85%).

W zeszłym sezonie w ten sposób do klubów trafiło 137 mln zł, w obecnym trafi 142 mln zł. Jednym z zadań spółki Ekstraklasa S.A. jest dbanie o interesy właścicieli praw mediowych, czyli także walka z piractwem. Jest to proces permanentny. Podobne działania praktykowane są również m.in. w Bundeslidze, Ligue 1, La Liga oraz w Premier League.

Podsumowania meczowe i klipy promujące ligę zostały sprzedane i są dostępne w NC+, Eurosport, TVP, Polsat, TVN, Onet/Ekstraklasa.TV, a także na profilach ligi oraz profilach klubowych. Jednocześnie Ekstraklasa S.A. tworzy dedykowany kanał z materiałami archiwalnymi rozgrywek ligi.

Zablokowanie kont na YouTube, zawierających materiały wideo z meczów LOTTO Ekstraklasy, jest wynikiem złamania regulaminu serwisu You Tube, nie wynikało z bezpośredniej interwencji.

Warto również podkreślić, że Ekstraklasa S.A. nie jest odpowiedzialna za usunięcie konta Ekstraklasa Trolls z Facebooka, co zostało potwierdzone przez osoby prowadzące tenże profil za pomocą ich konta na Facebooku i Twitterze.

Źródło: LOTTO Ekstraklasa

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›