Ekstraklasa sprzeda prawa na cztery sezony
Spółka Ekstraklasa przymierza się do sprzedaży praw telewizyjnych, Prezes spółki Ekstraklasa zdradził portalowi Wirtualnemedia.pl szczegóły na temat przetargu, który ma wyłonić nabywcę na cztery sezony.
Pod koniec przyszłego sezonu kończy się umowa pomiędzy Ekstraklasa a obecnymi nabywcami praw telewizyjnych. Obecnie wszystkie spotkania zobaczyć można na kanałach Canal+, natomiast po jednym meczu z każdej kolejki oraz skróty na antenach stacji TVP. Ostatnia umowa została przedłużona w 2020 roku, z powodu rozpoczęcia się pandemii tamta umowa została przedłużona bez zmian.
Rozpoczęcie sprzedaży praw do Ekstraklasy rozpocznie się już w maju i zakłada umowę na cztery lata, o czym powiedział portalowi wirtualnemedia.pl Prezes Marcin Amunicki: – „Dokładny termin formalnego rozpoczęcia przetargu będzie zależał od sytuacji geopolitycznej i otoczenia rynkowego, ale na dziś zakładamy rozesłanie zaproszenia do składania ofert w maju – stwierdził Animucki.”
Przetarg zakładać będzie możliwość odsprzedaży sublicencji, nastawiony będzie też na nowoczesne formy przekazu i już gotowe pakiety.
– „Wśród nich zakładamy pakiet główny dotyczący praw do pokazywania wszystkich meczów, z prawem do odprzedaży sublicencji, ale też dużo uwagi poświęcamy przygotowaniu pakietów digitalowych. Chodzi o zaadresowanie trendów mediowych i dotarcie zwłaszcza do młodego widza czy użytkownika, odbierającego treści przez różne kanały internetowe, w tym social media, ligowe aplikacje” – mówił Prezes Amunicki. – „Badania rynkowe i nasze dane pokazują, jak dobrze sprawdzają się szybko podawane treści i krótkie formaty wideo. Budujemy więc szeroką i atrakcyjną ofertę pakietową, która odpowiada na te zjawiska” – dodał.
Nieoficjalnie obecnie za prawa do ligi Canal+ płaci rocznie 200 mln zł, Telewizja Polska za sublicencję 50 mln zł. W tej kwocie zawarte są koszty produkcji, realizowane przez Ekstraklasę Live Park.