Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa rusza ze sprzedażą praw mediowych bukmacherom

Ekstraklasa S.A. formalnie rozpoczyna etap sprzedaży audiowizualnych praw bukmacherskich na lata 2019/20 i 2020/21. Ich komercjalizacja to wspólny projekt spółki ligowej i platformy nc+, głównego nadawcy telewizyjnego Ekstraklasy od 1995 roku.

W pierwszej kolejności do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające na polskim rynku. Podpisanie umów z wyłonionymi w przetargu partnerami, jeśli zostaną oni wyłonieni, ma nastąpić do 30 kwietnia br. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza też sprzedać prawa do pokazywania skrótów w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe.

– „Po sukcesie kontraktów dotyczących praw do krajowych transmisji telewizyjnych rozpoczynamy sprzedaż mniejszych pakietów, choć również bardzo istotnych dla nas ze względu na dodatkowe środki, jakie zapewniają klubom i rolę promocji rozgrywek wśród kibiców. W tym roku, po raz pierwszy w historii, chcemy zaoferować prawa firmom bukmacherskim działającym w Polsce. Jesteśmy już po serii spotkań z ich przedstawicielami i w wyniku dyskusji wspólnie z nc+ opracowaliśmy pakiety umożliwiające pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy na platformach bukmacherów” – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach postępowania przetargowego bukmacherom zostaną zaoferowane dwa pakiety. Pierwszy będzie umożliwiał zakup praw do transmisji 296 meczów piłkarskiej Ekstraklasy na wyłączność, a w rezultacie pokazywanie meczów Ekstraklasy w ograniczonym zakresie na platformie internetowej bukmachera, na której przyjmowane są zakłady. Drugi, alternatywny pakiet, umożliwi zakup takich praw bez wyłączności maksymalnie czterem licencjonowanym firmom przyjmującym zakłady.

„Po wstępnym sondowaniu tego rynku zainteresowanie firm bukmacherskich naszymi prawami jest bardzo duże. Nie dziwi nas to, bo pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy to dla nich doskonały sposób na promocję, budowanie przewag na rynku i rozwój biznesu w naszym kraju. Szczególnie atrakcyjne przy okazji zawierania zakładów będzie śledzenie meczów na żywo na platformach internetowych. Dlatego, mając też na uwadze 0,5 mld zł wpływów ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych, jakie uzyskaliśmy od nadawców, nie zamierzamy oddać tych praw za bezcen. Zarówno w odniesieniu do pakietu pierwszego, jak i drugiego, określiliśmy sobie wewnętrznie minimalny poziom wpływów, jaki chcemy uzyskać z tego tytułu, co również zastrzegamy w przetargu. Jeśli rynek nie zaoferuje oczekiwanej przez nas wartości, nie zdecydujemy się na sprzedaż tych praw” – zaznacza Marcin Animucki.

Bukmacherzy, którzy zakupią prawa do transmisji meczów na swoich platformach internetowych, będą mogli wybrać rozwiązanie technologiczne wykorzystywane przy transmisji meczów pod warunkiem zastosowania określonych w przetargu zabezpieczeń sygnału oraz video playera. Prawa do oglądania transmisji na platformach internetowych bukmacherów będą mieli tylko zarejestrowani użytkownicy, posiadający aktywny zakład na mecz w dowolnych rozgrywkach.

Ekstraklasa zdecydowała się wysłać zapytania ofertowe do wszystkich licencjonowanych bukmacherów, a także tych, którzy mają już zezwolenie Ministerstwa Finansów na działanie w Polsce, ale nie wykorzystują jeszcze wyników Ekstraklasy. Prawa do pokazywania meczów mogą być dla nich istotne w realizacji strategii dynamicznego rozwoju.

Współpraca Ekstraklasy z licencjonowanymi firmami bukmacherskimi w naszym kraju trwa od lat. Na bazie umów spółka ligowa udostępnia wyniki meczów, za co otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 0,3% od obrotu firm bukmacherskich. W minionym sezonie Ekstraklasa osiągnęła wpływy z tego tytułu na poziomie ok. 11 mln zł. Pieniądze te zwiększają wpływy do klubów z przeznaczeniem na szkolenie dzieci i młodzieży.

– „Chcemy zacieśniać naszą współpracę ze środowiskiem bukmacherskim, bo stwarza to możliwości wzajemnego rozwoju. Zgodnie z wymogami ustawowymi łączy nas formalna współpraca i firmy, które zarabiają na meczach Ekstraklasy, oferując zakłady na nasze mecze, wnoszą opłatę liczoną od obrotu. Ze względu na trudności w rozdzieleniu zakładów dotyczących tylko Ekstraklasy od innych, uzgodniliśmy wspólnie, że będzie to znacząco mniejszy procent niż w innych krajach Europy, ale dla zachowania transparentności będzie dotyczyć całości obrotów bukmacherów. Środki, które w ten sposób uzyskujemy, są przekazywane klubom na rozwój młodych talentów. Tylko w minionym sezonie na szkolenie młodzieży Ekstraklasa przekazała klubom 12 mln zł oraz dodatkowe 2 mln zł, które zasiliły program Pro Junior System, organizowany przez PZPN” – komentuje Marcin Animucki.

Dotychczas Ekstraklasa S.A. sprzedała prawa do krajowych transmisji telewizyjnych na sezony 2019/20 i 20/21 stacjom nc+ i TVP. Podpisana została także innowacyjna umowa ze stacją Polsat Games dotycząca realizacji wspólnego projektu esportowego – „Ekstraklasa Games”. Ekstraklasa zamierza sprzedać jeszcze na dwa kolejne sezony prawa do pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie oraz prawa międzynarodowe. Całość procesu ma zostać zamknięta do końca bieżącego sezonu.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›