Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa w raporcie frekwencji EPFL – pozytywy i rezerwy

Kluby oraz ligi od lat regularnie starają się o jak najwyższe wskaźniki frekwencji. Wyniki te znajdują się pod czujnym okiem Europejskiego Stowarzyszenia Piłkarskich Lig Zawodowych (EPFL). Organizacja ta wydała właśnie Raport Frekwencji Europejskich Lig. Swoje miejsce w tym zestawieniu ma także Ekstraklasa.

Od kilku lat Ekstraklasa notuje rekordowe sezony pod względem frekwencji. Rosnący wskaźnik przyczynił się do wysokiej lokaty w zestawieniu obejmującym ostatnie siedem edycji rozgrywek. Pod względem średniego zapełnienia stadionu Ekstraklasa znalazła się na trzynastym miejscu wśród lig najwyższego szczebla z wynikiem 8708 osób na jedno spotkanie, licząc średnią z siedmiu ostatnich sezonów.Wliczając wszystkie rozgrywki ligowe (pierwszego oraz drugiego szczebla) na Starym Kontynencie, nasza liga znajduje się na piętnastym miejscu.

Ten rezultat jest efektem stałego wzrostu liczby widzów. W sezonie 2016/2017 mecze LOTTO Ekstraklasy oglądało średnio 9679 kibiców, co było rekordem w historii ligi zawodowej. M..in. dzięki takiemu wynikowi, Ekstraklasa znalazła się wśród dziewięciu lig opisanych w raporcie, które w przeciągu ostatnich siedmiu sezonów utrzymywały progres pod względem kibiców zasiadających na trybunach. Jej wynik to wzrost o 1,9% w skali siedmiu ostatnich sezonów. Daje jej to 6. miejsce na Starym Kontynencie. Ekstraklasa znalazła się dzięki temu w tej samej grupie, co rozgrywki z Anglii, Portugalii i Hiszpanii (grupa: 0-2%). Na przeciwnym biegunie znalazły się Turcja, Ukraina, Grecja i Rumunia, gdzie zanotowano najwyższe spadki frekwencji na przestrzeni ostatnich siedmiu lat.

Pięć z sześciu najlepszych lig pod względem wzrostu frekwencji eksperymentowało w ostatnich siedmiu latach z systemami rozgrywek. Wyjątek w tej grupie stanowi francuska Ligue 1, posiadająca już ugruntowaną wieloletnią markę. Izraelczycy, Szwedzi, Belgowie, Finowie oraz Polacy poszli w kierunku szukania nowych impulsów dla rozwoju widowisk sportowych. W Ekstraklasie, także dzięki zwiększeniu liczby meczów i zmianie systemu rozgrywek, wzrosła także suma fanów w sezonie. W każdym z pięciu ostatnich sezonów wskaźnik ten zmierzał ku górze.

Coraz bliżej Ekstraklasie też do TOP-10 w łącznej liczbie fanów w sezonie. Poprzedni wynik – 2,86 miliona kibiców – jest o prawie 0,6 miliona gorszy od ligi plasującej się na 10. pozycji. Może on jednak ulec zmianie. Raz – ze względu na pozytywny trend, dwa – ze względu na potencjalny wzrost wypełnienia stadionów. Obecnie wskaźnik ten wynosi 49,73%, co daje polskim rozgrywkom najwyższego szczebla dwunaste miejsce w Europie. Poprawę dał poprzedni sezon, gdy zapełnienie wzrosło z 42,9% do 45,4%. Ogółem zaś to już trzecia edycja z rzędu z wzrostem zapełnienia obiektów. Połączenie tych trendów dobrze rokuje na przyszłość.

W naszej lidze drzemią spore rezerwy, wynikające między innymi z liczby mieszkańców. W badanym okresie jeden mecz przyciągnął nieco ponad 8,7 tysiąca kibiców, co stanowi tylko 0,02% całej populacji. Potencjał wynika także ze sporej pojemności stadionów. Już raporty UEFA uznawały obiekty używane w rozgrywkach za jedne z najnowocześniejszych na świecie. W sezonie 2016/17 przeciętna liczba miejsc na nich wynosiła 21 335, co jest wynikiem już ponad dwa razy lepszym niż w edycji 2010/11. W przeciągu ostatnich siedmiu lat średnia ta wyniosła18 358. Stawia to Ekstraklasę na piątym miejscu w Europie wśród lig najwyższego szczebla.

Jak wynika z raportu EPFL Ekstraklasa zmierza w dobrym kierunku Większość wskaźników w przypadku polskich rozgrywek wykazuje wzrosty. W kilku obszarach można jednak znaleźć spore rezerwy, zwłaszcza przy zapełnieniu zapełnienia stadionów oraz udziale populacji w kibicowaniu z trybun. Zanosi się na to, że te wskaźniki mogą wzrosnąć już w kolejnej edycji raportu. Obecny sezon pokazuje bowiem wzrostową tendencję na trybunach, po rundzie jesiennej sezonu 2017/2018 średnia widzów wynosi rekordowe 9816 osób.

Źródło: Ekstraklasa

Najnowsze

Producent zegarków Tissot został oficjalnym sponsorem Tour de Pologne

Marka Tissot została oficjalnym chronometrażystą jubileuszowej 75 edycji Tour de Pologne oraz stworzyła zegarek dedykowany tegorocznemu ...

Całość ›

Program Ślęzy zyskuje kolejnych partnerów

Nowatorski program Ślęzy Wrocław przynosi kolejne efekty, klub pozyskuje kolejnych partnerów Jakiś czas temu już pisaliśmy o nowym ...

Całość ›
Raporty

Przychody klubów Ekstraklasy w 2017 r. wyniosły 550,4 mln zł, Deloitte przedstawia nowy raport

Firma doradcza, Deloitte zaprezentowała nowy raport „Piłkarska liga finansowa” dotyczący finansów klubów Lotto ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Tissot w dalszym ciągu współpracuje z Tour de Pologne, z okazji jubileuszowego wyścigu stworzył dedykowane zegarki.
#sponsoringsport #tourdepologne #tissot https://t.co/29Qfu7arWl

Program Ślęzy 500 po 500 przynosi pierwsze efekty.
#sonsoringsport #slezawroclaw #koszykowka https://t.co/qRs4FI2x4O