Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa prognozuje przychody na poziomie 190 mln zł

Ekstraklasa S.A. oczekuje rekordowych wpływów finansowych w bieżącym sezonie 2018/2019. Według prognoz w sezonie 2018/2019 wypracuje 190 mln zł przychodów.

To będzie najwyższym wynikiem w historii spółki. Zdecydowana większość tej kwoty, bo aż 167 mln zł, trafi bezpośrednio do akcjonariuszy – klubów Ekstraklasy i PZPN – w formie różnych świadczeń.

– Prognozowany wzrost przychodów w sezonie 2018/2019 to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym Sponsorem Tytularnym – LOTTO, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego Partnera Głównego – PKO BP. Ponadto, wszystkie umowy obowiązujące do końca sezonu 2017/18 zostały przedłużone na następny okres. W rezultacie Ekstraklasa posiada również liczne grono Partnerów Oficjalnych, jak Oshee, Combu Energy, Henryk Kania czy Aztorin” – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.

Według założeń budżetowych Ekstraklasa przekaże klubom-akcjonariuszom 160 mln zł w sezonie 2018/2019. Aż 155 mln zł będzie miało dla klubów charakter wpływów gotówkowych, zaś 5 mln zł trafi do nich w formie barterów. Rozliczane pieniężnie 153 mln zł zostaną podzielone wg algorytmu obowiązującego w sezonie 2017/2018. Dodatkowo do klubów Ekstraklasy trafią też 2 mln zł, którymi spółka zarządzająca rozgrywkami zdecydowała zasilić program promowania młodych polskich zawodników organizowany przez PZPN – Pro Junior System. Pozwoliło to utrzymać udział Ekstraklasy w tym projekcie i jednocześnie zwiększyć atrakcyjność świadczeń dla klubów z tytułu promowania polskich piłkarzy poniżej 23. roku życia na boiskach Ekstraklasy. Spółka zarządzająca rozgrywkami w ramach planu budżetowego na sezon 2018/2019 przekaże też blisko 7 mln zł do PZPN z tytułu łączącej oba podmioty umowy.

– “W ramach naszego budżetu zaplanowaliśmy też środki, które pozwolą nam dodatkowo wesprzeć finansowo kluby Ekstraklasy, wykorzystując synergie zakupowe, jakie mamy jako spółka. Planujemy zakup mat przeciwśniegowych dla wszystkich klubów o wartości 1,5 mln zł, których finansowanie rozłożymy w naszym budżecie w okresie 3 lat. W tym roku zabudżetowaliśmy też zakup kamer do wszystkich klubów, które mają ułatwić sztabom szkoleniowym ocenę zawodników” – dodaje Marcin Animucki.

Największy udział w przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Mają one stanowić 84% w strukturze przychodów. Pozostałe 16% będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów.

– “Prognozowana na ten rok rekordowa wartość przychodów nie kończy pozytywnego trendu wzrostu naszych wyników. Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.

Najnowsze

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku

PZKosz oraz PLK przedłużyły współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku, przekazując firmie prawa do streamingu video Genius ...

Całość ›
Raporty

Raport Ekstraklasa 2019/2020

Ekstraklasa postanowiła podsumować poprzedni sezon rozgrywek wydając specjalny raport za sezon 2019/2020 W raporcie poruszono takie ...

Całość ›

Łódzkie partnerem FEN

Pozostało tylko kilka dni do rozpoczęcia gali FEN, federacja ogłosiła jednego z partnerów wydarzenia, którym będzie Województwo ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku.

#sponsoringsport #koszykowka https://sponsoringsport.pl/pzkosz-oraz-plk-przedluzaja-wspolprace-z-genius-sports-group-do-2030-roku/

Raport Ekstraklasa 2019/2020.

#sponsoringsport #ekstraklasa #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/raport-ekstraklasa-2019-2020/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.