Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa powiększona i bardziej dostępna

W sezonie 2021/22 Ekstraklasa po raz pierwszy od wielu lat będzie składać się z 18 drużyn, a mecze transmitowane będą w 23 krajach.

Po raz pierwszy od 23 lat Ekstraklasa S.A. będzie w sezonie 2021/22 prowadzić rozgrywki z udziałem 18 drużyn. W wyniku nowo podpisanych umów międzynarodowych będą one transmitowane aż w 23 krajach. Ligowa spółka zaplanowała też na ten sezon najwyższy w historii budżet o wartości minimum 230 mln zł. Oznacza to, że może to być także rekordowy rok pod względem wypłat dla klubów.

– „Bardzo liczymy, że rozpoczynający się sezon zapewni nam większą stabilizację w kontekście pandemii. Mamy już w klubach wiele zaszczepionych osób i na tym etapie Zespół Medyczny PZPN nie rekomenduje przekładania meczów. Oczywiście wciąż utrzymujemy stały nadzór i monitoring zdrowa zawodników i sztabów szkoleniowych, a także strefowość i część ograniczeń na stronach. Nasze obawy o integralność rozgrywek są jednak znacznie mniejsze niż choćby w poprzednim sezonie. Mamy już też wypracowane procedury, które sprawdziły się w niezwykle trudnych warunkach, więc na starcie rozgrywek optymistycznie patrzymy w przyszłość” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Tuż po zatwierdzeniu rekordowego budżetu na rozpoczynający się sezon na poziomie 230 mln zł prezes ligowej spółki zapowiedział możliwość wypracowania jeszcze wyższych przychodów dzięki dodatkowym aktywnościom marketingowo-sprzedażowym. Oznaczać to będzie kolejny rekord Ekstraklasy pod względem wartości środków dzielonych między kluby. Już przed sezonem ligowa spółka potwierdziła przedłużenie umów z najważniejszymi partnerami biznesowymi – sponsorem tytularnym PKO Bankiem Polskim, partnerem głównym Totalizatorem Sportowym oraz markami Stihl i Aztorin. Ekstraklasa S.A. rozszerzyła także zasięg zagranicznych transmisji rozgrywek ligi podpisując umowy na sezony od 2021/22 do 2024/25 obejmujące 23 kraje, co też jest źródłem dodatkowych wpływów do ligowej kasy.

„Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w stacjach telewizyjnych za granicą. Zapewnia to utrzymanie więzi z polskimi kibicami za granicą, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Kontrakty te przekładają się też na nasze przychody, a w konsekwencji na wypłaty dla klubów. Naszą silną stroną, ułatwiającą negocjacje z partnerami, jest fakt, że poprzez własną spółkę producencką, Ekstraklasa Live Park sami wytwarzamy sygnał z naszych meczów. Robimy to w najwyższej światowej jakości zarówno pod względem technologicznym, jak i sposobu pokazywania sportowego widowiska. Dysponujemy też pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym natychmiastowe udostepnienie transmisji w dowolnym kraju. Mamy bowiem gotowy produkt i bezpośrednio po podpisaniu kontraktu możemy go wdrożyć” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach podpisanych umów transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy na terenie Rosji, Ukrainy, Białorusi, Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu będą prowadzone w sezonach 2021/22 oraz 2022/23 przez kanał Viasat Sport East. Pokaże on po 68 meczów w każdym z sezonów w telewizji płatnej oraz poprzez równoległą transmisję w internecie. Poszczególne spotkania będzie można też obejrzeć w ramach usługi catch-up-tv przez 72 godziny po transmisji. W Rosji Viasat Sport East posiada również prawa do pokazywania popularnych w tym regionie dyscyplin sportowych, w tym National Football League, Major League Baseball, amerykańskich wyścigów Indycar Series, szwedzkiego hokeja oraz wielu innych.

Po 50 meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach od 2021/22 do 2024/25 będzie transmitować w Niemczech, Austrii i Szwajcarii telewizja Sportdigital i serwis Onefootball, zaś w siedmiu krajach bałkańskich wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenie telewizji Arena Sport w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Od 2021/22 do 2024/25 w Izraelu transmisje poprowadzą kanały sportowe telewizji Charlton.

„To jeszcze nie koniec kontraktów międzynarodowych na ten sezon – pracujemy bowiem nad kolejną ważną umową, która znacząco podbije obecne statystyki. Już teraz przygotowujemy się także do kolejnego procesu sprzedaży praw mediowych na krajowym rynku, który rozpocznie się już we wrześniu” – zapowiada prezes Animucki.

W ramach rozwoju procesu sprzedaży praw do transmisji międzynarodowych Ekstraklasa przystąpiła także do projektu centralizacji praw. Organizowany jest on przez grupę strategiczną działającą w ramach organizacji European Leagues.

Od sezonu 2021/22 Ekstraklasa wdraża także nową wersję ligowego serwisu OTT – Ekstraklasa.TV, poprzez którą można oglądać mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy live w systemie abonamentowym lub pay per view w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi (aktualnie Polska i kraje bałkańskie). W związku z wprowadzanymi zmianami, w pierwszym etapie mecze będzie można oglądać przez tę platformę wyłącznie w krajach w Unii Europejskiej. Do czasu kolejnego wdrożenia widzowie poza Unią obejrzą skróty meczowe i krótkie formy wideo.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›