Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa podpisuje nowe umowy na transmisje międzynarodowe

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim.

Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.

– „Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w różnych krajach. Zapewnia to utrzymanie więzi z kibicami polonijnymi, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Bywa również, jak w przypadku Indonezji, że zainteresowanie naszymi rozgrywkami jest związane ze śledzeniem wyników występujących u nas zagranicznych piłkarzy przez ich rodaków. Niezależnie od motywacji, buduje to wartość naszej ligi, zapewnia dodatkowe środki i sprzyja popularyzacji naszych rozgrywek. Dzięki własnej spółce producenckiej, Ekstraklasa Live Park, dysponujemy pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym szybkie udostepnienie transmisji na cały świat w najwyższej jakości, co ułatwia nam rozmowy z nadawcami. Mamy dla nich bowiem gotowy produkt i możemy od razu wdrożyć nowy kontrakt w życie” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy na terenie Indonezji i Timoru Wschodniego są prowadzone w sezonie 2020/21 przez Mola.TV. Platforma pokazuje 3 mecze w kolejce, w tym zawsze mecz Lechii Gdańsk, w składzie której występuje Indonezyjczyk Egy Maulana Vikri. Polskie spotkania są udostępniane z komentarzem angielskim, przygotowywanym dla transmisji prowadzonych w Wielkiej Brytanii przez Premium Sports. Mola.TV posiada też w Indonezji prawa do pokazywania topowych piłkarskich rozgrywek europejskich, w tym Bundesligi do 2025 r. oraz angielskiej Premier League do 2022 r. Oprócz tego serwis pokazuje rozgrywki Ligi Narodów czy też Puchar Ligi Angielskiej.

Obecnie transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy są dostępne na 17 rynkach zagranicznych. Obok Indonezji i Timoru Wschodniego, wszystkie mecze pokazywane są w Rosji przez telewizję Match.TV oraz w siedmiu krajach bałkańskich za pośrednictwem telewizji i serwisu Planet Sport – w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Ponadto, po dwa mecze w każdej kolejce pokazywane są w Niemczech, Austrii i Szwajcarii poprzez telewizję Sportdigital i serwis Onefootball. W Anglii i Irlandii Północnej transmisje prowadzi Premium Sport i FreeSport, w Portugalii – Channel 11, a w Izraelu kanały sportowe telewizji Charlton. Transmisje wszystkich meczów na terenie całego świata, oprócz Polski i krajów bałkańskich objętych wyłącznymi umowami licencyjnymi, są dostępne także w ligowym serwisie OTT – Ekstraklasa.TV w systemie abonamentowym lub pay per view.

Wiadomo już, że również w kolejnych 4 sezonach wybrane mecze z każdej kolejki będą pokazywane na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii dzięki uzgodnieniu przez Ekstraklasę nowej umowy z telewizją Sportdigital. Licencja pozwala jej na pokazywanie meczów na platformie “commentaro” oraz skrótów meczowych w programie “Scooore” w telewizji Sport1 (telewizja bezpłatna) oraz na platformie DAZN. W okresie obowiązywania umowy, Sportdigital ma prawo transmisji od 34 do 50 meczów w każdym z sezonów. Niezależnie, równolegle do transmisji telewizyjnej, wszystkie mecze można obejrzeć poprzez serwis Ekstraklasa.TV.

„Cieszymy się z przedłużenia umowy z Ekstraklasą, gdyż polskie rozgrywki są bardzo popularne wśród naszych widzów. Topowe mecze oraz skróty meczowe z dużą siła przyciągają do naszego kanału Polaków mieszkających w Niemczech, którzy są w naszym kraju drugą najliczniejszą społecznością napływową po tureckiej. Mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy są wartościowym uzupełnieniem naszej ramówki sportowej, zwłaszcza w piątki i poniedziałki” – skomentował Gisbert Wundram, dyrektor zarządzający Sportdigital Fussball.

Ekstraklasa przedłużyła również umowę licencyjną z brytyjską spółką IMG Arena, z którą od 2016 roku liga współpracuje w zakresie praw bukmacherskich na terenie całego świata z wyłączeniem Polski. Nowy kontrakt obejmie prawa do transmisji w lokalach bukmacherskich oraz na platformach online w sezonach 2021/22-2024/25.

Ekstraklasa od listopada 2018 roku samodzielnie prowadzi sprzedaż scentralizowanych praw mediowych w kraju i za granicą. Od 2011 roku, we własnym zakresie produkuje także transmisje z wszystkich meczów przez spółkę córkę – Ekstraklasa Live Park. Sygnał wytwarzany jest w najwyższej światowej jakości 4K/Ultra HD (Ekstraklasa była pierwszym podmiotem w Polsce posiadającym własny wóz transmisyjny w technologii 4K) i transmitowany światłowodem do londyńskiego centrum dystrybucji – wieży nadawczej BT Tower, z której mogą pobierać sygnał nadawcy z wszystkich krajów. Kompleksowe przygotowanie zaplecze technologiczne umożliwiło ligowej spółce m.in. szybkie podpisanie szeregu umów do transmisji wznawianej ligi w trakcie wiosennego lockdownu.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›