Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa na Bałkanach z nowym nadawcą

Ekstraklasa podpisała nowy kontrakt na transmisje meczów w krajach bałkańskich. Drugim nadawcą w tym regionie, oprócz Planet Sport, została Arena Sport.

To popularna na Bałkanach telewizja prowadząca sześć sportowych anten – na Słowenii, w Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Macedonii Północnej i Kosowie. Na każdej z nich Arena Sport pokaże mecze wiosennej części sezonu 2020/21 w PKO Bank Polski Ekstraklasie. W Chorwacji polską ligę nadal będzie pokazywała Planet Sport.

„W drużynach PKO Bank Polski Ekstraklasy występuje około 40 zawodników z krajów bałkańskich i tamtejsi kibice śledzą poczynania ich oraz ich polskich klubów. Dlatego zależy nam, by krajowe rozgrywki docierały tam za pośrednictwem transmisji telewizyjnych. Na wiosenną część sezonu pozyskaliśmy partnera nadawczego o silnej pozycji w regionie i z ofertą pełną najlepszego europejskiego futbolu. Teraz do ramówki tego nadawcy dołącza także najwyższa polska liga piłkarska. Arena Sport ma szeroką dystrybucję na wszystkich swoich terytoriach, co oznacza, że Ekstraklasa otrzymuje gwarancję dotarcia do najszerszej możliwej widowni w regionie. Równolegle naszym partnerem nadal pozostaje Planet Sport” – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Arena Sport jest właścicielem sześciu płatnych kanałów na Bałkanach. Na swoich antenach pokazuje mecze Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA, spotkania NBA, a także rozgrywki EHF. Oprócz tego transmituje mecze piłkarskich lig narodowych – oprócz włoskiej Serie A, francuskiej Ligue 1 i od przyszłego sezonu hiszpańskiej La Liga, kibice, dzięki Arena Sport, mogą oglądać mistrzostwa Czech, Serbii, Chorwacji czy Szwajcarii, a od 29 stycznia także Polski.

„Polska Ekstraklasa to bardzo emocjonujące rozgrywki piłkarskie. Kibice na Bałkanach z wielkim zainteresowaniem oglądają mecze mistrzostw Polski, bo spotkania są ciekawe i często do końca nie wiadomo jaki będzie wynik, jest sporo meczów derbowych. Oprócz tego zainteresowanie widzów zwiększa duża liczba piłkarzy i trenerów z naszego rejonu grających w polskich klubach. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie Ekstraklasy do Arena Sport przyniesie korzyści obu stronom. Polska piłka nożna dodatkowo zyska na popularności i promocji na Bałkanach, a użytkownicy TV Areny Sport będą mogli oglądać wysokiej jakości mecze z Legią, Pogonią, Wisłą, Lechem, Zagłębiem, Jagiellonią i innymi zespołami” – komentuje Nebojsa Zugic, dyrektor TV Arena Sport.

Obowiązujące obecnie kontrakty dotyczą transmisji spotkań polskiej ligi do końca sezonu 2020/21, a jednocześnie Ekstraklasa pracuje nad porozumieniem dotyczącym współpracy w następnych latach.

Za granicą PKO Bank Polski Ekstraklasa jest relacjonowana przez telewizje w 17 krajach. Poza Bałkanami, do najnowszych kontraktów należy umowa dotycząca Indonezji i Timoru Wschodniego z Mola.TV. Oprócz tego ligowa spółka przedłużyła umowy na transmisje na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii do sezonu 2024/25 z telewizją Sportdigital i serwisem Onefootball. W Anglii i Irlandii Północnej mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy pokazują Premium Sport i FreeSport, w Portugalii – Channel 11, w Rosji – Match.TV, a w kibice w Izraelu mogą je oglądać na kanałach sportowych telewizji Charlton. Jednocześnie, w krajach nieobjętych wyłącznymi licencjami, transmisje meczowe i inne materiały są dostępne poprzez własny serwis wideo-streamingowy ligi – Ekstraklasa.TV.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›