Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa i Lagardere Sports wspólnie na rynku esportu

Ekstraklasa stawia na strategiczny rozwój w esporcie i jeszcze w 2018 roku chce śmiało wkroczyć na ten rynek z rozgrywkami ligowymi. W tym celu podpisała list intencyjny ze światowym potentatem w zakresie praw medialnych i esportu – Lagardere Sports Poland. Obie firmy będą wspólnie pracować nad przygotowaniem modelu biznesowego oraz przyszłego formatu esportowej Ekstraklasy.

Ekstraklasa rozpoczęła aktywność w esporcie w lutym 2017 roku, kiedy wspólnie z EA SPORTS, wydawcą gry FIFA, zorganizowała turniej EKSTRAKLASA CUP 17. Po wielkim sukcesie tej imprezy, przygotowywana jest kolejna edycja, w której drużyny klubów Ekstraklasy zmierzą się w niezwykle popularnej w Polsce grze FIFA18.

„Widzimy ogromny potencjał esportu, dlatego chcemy podejść do tematu w pełni profesjonalnie i maksymalnie wykorzystać możliwości promocji ligi za pośrednictwem wirtualnych rozgrywek. Z tego względu postanowiliśmy związać się ze światowym graczem, który może pochwalić się szerokim doświadczeniem na tym polu. Wspólnie chcemy stworzyć przyszłościowy projekt atrakcyjny dla klubów, kibiców, a także sponsorów, reklamodawców i nadawców” – powiedział prezes zarządu Ekstraklasy, Marcin Animucki.

Lagardere Sports Poland będzie współpracować z Ekstraklasą przy przygotowaniu rozgrywek esportowych, a także przy wypracowaniu założeń i modelu funkcjonowania wirtualnej ligi piłkarskiej, na najwyższym poziomie w kolejnych latach. Firma reprezentowana w Polsce przez Andrzeja Placzyńskiego będzie jednocześnie upoważniona do rozmów z potencjalnymi partnerami tego projektu.

– „Esportowa Ekstraklasa to odpowiedź na najnowsze trendy w marketingu sportowym i na zmianę w sposobie konsumowania mediów. Wspólnie z Ekstraklasą pracujemy nad autorskim formatem ligi łączącej świat piłki nożnej i esportu – nie tylko czerpiemy najlepsze wzorce z już istniejących tego typu projektów we Francji, w Holandii, czy w Australii, ale bierzemy też pod uwagę specyfikę lokalnego rynku i różne potrzeby wszystkich grup interesariuszy związanych z Ekstraklasą. Myślę, że można śmiało powiedzieć, że ten projekt to brakujący element polskiego esportu” – powiedział prezes zarządu Lagardere Sports Poland, Andrzej Placzyński.

Rozgrywki LOTTO Ekstraklasy obecne są w dwóch najpopularniejszych grach piłkarskich na rynku. Swój ulubiony klub ligowy można poprowadzić zarówno w serii Football Manager, jak i w grze EA SPORTS FIFA. Od 2013 jedynym symulatorem piłki nożnej, posiadającym licencję na obecność najlepszej polskiej ligi piłkarskiej oraz grających w niej klubów, jest FIFA. Aktualna umowa licencyjna z EA SPORTS obowiązuje od sezonu 2017/18 i jest ważna do końca sezonu 2020/21.

Źródło: Ekstraklasa

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›