Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ekstraklasa będzie sprzedawać prawa medialne

Spółka Ekstraklasa wraz z partnerami planuje sprzedaż praw medialnych od sezonu 2023/24, możliwe, że pakiet praw będzie poszerzony.

Ekstraklasa przygotowuje się do nowego przetargu na sprzedaż krajowych praw mediowych od sezonu 2023/24. Obejmie on prawa do transmisji rozgrywek Ekstraklasy, ale niewykluczone, że będą oferowane także relacje z meczów Fortuna I Ligi oraz wybrane spotkania piłkarskiej Ekstraligi kobiet. Sprzedażą praw po stronie Ekstraklasy zajmuje się zespół ekspercki zbudowany przez prezesa spółki, Marcina Animuckiego.

W ramach rozpoczynanego procesu sprzedaży, przedstawiciele Ekstraklasy biorą udział w targach Sportel, organizowanych w dniach 5-7 października w Monako. To najważniejsza międzynarodowa impreza w branży biznesu sportowego i praw mediowych. Polska Ekstraklasa jest jedną z niewielu lig, które samodzielnie prowadzą sprzedaż praw i mają swoje stoiska na targach Sportel. W analogiczny sposób działają niemiecka Bundesliga czy hiszpańska La Liga.

„W Monako spotykają się ligi z różnych dyscyplin, nadawcy, platformy cyfrowe, firmy technologiczne i dostawcy rozwiązań przeznaczonych do zarządzania treściami sportowymi. Rok temu targi zostały odwołane z powodu pandemii, ale teraz zjechali na nie wszyscy, którzy liczą się w międzynarodowym świecie biznesu sportowego. W trakcie trzech dni odbyliśmy ponad 40 spotkań z zagranicznymi nadawcami i innymi firmami mediowymi. Dyskutowaliśmy o trendach i ważnych zmianach w temacie produkcji, innowacji i praw międzynarodowych. Budujemy obraz tego, czego oczekuje od nas rynek w temacie praw krajowych. Stanie się to podstawą do stworzenia odpowiedniej pakietyzacji” – opowiada Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

Obecnie krajowe prawa mediowe do rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy posiadają CANAL+ i Telewizja Polska. Ich umowy obejmują jeszcze obecny sezon i następny. Przetarg dotyczący sezonu 2023/24 i kolejnych lat Ekstraklasa chce rozstrzygnąć najpóźniej do końca 2022 r. Na harmonogram prac będą miały wpływ takie czynniki jak konkurencyjność rynku, czy też inne przetargi dotyczące istotnych praw mediowych do wydarzeń sportowych. Zespół mediowy ligowej spółki ma pomysły, jak uatrakcyjnić kontent, który będzie przedmiotem przetargu.

„Sukces poprzedniego przetargu mediowego opierał się m.in. na wyjściu poza dotychczasowy schemat myślenia o pakietach mediowych. To, co sprzedajemy, nie jest po prostu prawami do pokazywania spotkań na żywo. To cały zestaw odpowiednio skrojonych pakietów dla kanałów telewizyjnych, internetowych, w tym social mediów i cyfrowych platform nadawców, a także system dystrybucji skrótów meczowych i innych form wideo. Świat mediów i potrzeby widowni się zmieniają, a my wychodzimy tym trendom naprzeciw. Chcemy zaoferować partnerom nadawczym jak najlepszy i najatrakcyjniejszy kontent. Jednym z nowych pomysłów jest włączenie do pakietów mediowych Ekstraklasy także meczów Fortuna I Ligi i spotkań coraz ciekawiej rozwijającej się ligi kobiecej – po wygaśnięciu ich kontraktów mediowych. Rozmowy na ten temat już się toczą” – mówi prezes spółki.

W ramach podnoszenia atrakcyjności pakietów Ekstraklasa inwestuje także w jakość transmisji meczowych, które samodzielnie produkuje poprzez swoją spółkę Ekstraklasa Live Park. W technologie i know-how produkcji wideo Ekstraklasa zainwestowała w ostatnich latach ok. 30 mln zł. Jako pierwsza w Polsce kupiła nowoczesny wóz transmisyjny, który umożliwia nadawanie sygnału w 4K. Wśród europejskich nadawców jest duże zapotrzebowanie na treści na tym poziomie jakości i wciąż relatywnie niewielu ich dostawców. Ekstraklasa, produkując ok. 100 meczów rocznie w 4K UHD HDR, wyróżnia się pod tym względem na tle Europy. Partnerem, który docenił technologiczne kompetencje Ekstraklasy, jest m.in. skandynawska Grupa NENT i należąca do niej polska platforma Viaplay, dla której Ekstraklasa Live Park produkuje treści sportowe w najwyższej światowej jakości.

Innym ważnym projektem technologicznym Ekstraklasy jest własna platforma streamingowa, dzięki której kibice za granicą mogą oglądać mecze topowych polskich drużyn na żywo, a w Polsce mają także dostęp do skrótów meczowych. Ekstraklasa.TV została uruchomiona jako jedna z pierwszych tego typu platform w europejskim futbolu, po serwisach OTT UEFA czy hiszpańskiej La Ligi, i jest cały czas rozwijana.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›