„doLEWamy do pełna” – Trefl Gdańsk rusza z akcją crowdfundingową
Lotos Trefl Gdańsk stracił Tytularnego Sponsora i zbiera środki na start w nowym sezonie w akcji crowfundingowej.
Koniec sierpnia przyniósł Treflowi Gdańsk bardzo trudne wieści – wieloletni sponsor tytularny, dzięki któremu w stolicy Pomorza udało się zbudować jeden z lepszych ośrodków siatkarskich – Grupa LOTOS SA – negatywnie odpowiedział na chęć dalszej współpracy z żółto-czarnymi. Choć Zarząd klubu cały czas walczy nad wypracowaniem innej formy współpracy z dotychczasowym sponsorem – by ocalić chociażby program szkolenia młodzieży w Treflu Gdańsk – a także poszukuje alternatywnych źródeł finansowania, klub jest w bardzo trudnej sytuacji. Do startu rozgrywek pozostało kilkanaście dni, w drużynie panuje świetny team spirit, „gdańskie lwy” mają za sobą zwycięstwa w przedsezonowych sparingach, kibice wyglądają pierwszego meczu, ale nikt nie ma pewności, czy 4 października zobaczymy Trefla Gdańsk na parkiecie ERGO ARENY.
Klub zwraca się więc do kibiców, partnerów, sponsorów oraz całego środowiska, które przez ostatnie dwa tygodnie poprzez maile, listy i telefony dawało Zarządowi siłę do walki o każdą złotówkę, a drużynie moc do treningów w tak trudnej sytuacji, o wsparcie i dolanie paliwa, które pchnie podopiecznych Andrei Anastasiego w nowy sezon.
– „Kibice wielokrotnie nieśli nas do zwycięstw w meczach ligowych i pucharowych, byli siódmym zawodnikiem i tworzyli w ERGO ARENIE niesamowitą atmosferę, bijąc przy tym rekordy frekwencji. Przez ostatnie dwa tygodnie okazali nam natomiast takie wsparcie, jakiego nawet nie mogliśmy się spodziewać. Dziękuję fanom, wszystkim sponsorom, partnerom, a także innym klubom, managerom i całemu siatkarskiemu środowisku za okazywaną życzliwość i chęć pomocy. Wierzę, że razem pokażemy jak silną społeczność tworzymy i sprawimy, że 'gdańskie lwy’ jeszcze niejeden raz zademonstrują swój charakter na siatkarskich parkietach” – mówi Dariusz Gadomski, Prezes Zarządu Trefla Gdańsk.
W sobotę o godz. 10 ruszyła akcja crowdfundingowa na stronie fans4club.com. Zrealizowanie postawionego w niej celu – zebrania 150 tysięcy do pierwszego meczu nowego sezonu – umożliwi zbilansowanie budżetu klubu w pierwszej części rozgrywek. To w połączeniu z deklaracjami od innych sponsorów, a także potencjałem na rynku na znalezienie finansowania w trakcie sezonu, ma pozwolić „gdańskim lwom” na start w PlusLidze.
– „Właśnie w takich trudnych momentach najlepiej widać przywiązanie Kibiców do Klubu oraz ich zaangażowanie. Niedawno podobną sytuację mieliśmy w przypadku Czarnych Słupsk, gdy ich sympatycy rzucili się do działania po utracie sponsora strategicznego i zebrali ponad 230 tysięcy złotych, co jest czwartym wynikiem w historii Fans4Club. 'Gdańskie lwy’ są ikoną siatkarskiej Polski i jestem przekonany, że ta akcja poprowadzi ich do sukcesu i osiągnięcia celu, jakim będzie bezpieczny start w PlusLidze. Przy okazji wszyscy zarówno w Trójmieście jak i całej Polsce przekonają się, jak fajne korelacje wokół drużyny i klubu zachodzą przy wspólnym realizowaniu tak istotnego celu w dziejach klubu” – twierdzi Marek Bogacki, COO w Fans4Club.com.
Projekt „doLEWamy do pełna” prowadzony jest na stronie fans4club.com. Każdy, kto do niego dołączy, może wybrać „nagrodę” za swój udział w akcji i wsparcie „gdańskich lwów”. Przygotowane zostały m.in. specjalne okolicznościowe T-shirty i bluzy z geometrycznym lwem, który towarzyszy żółto-czarnym od sezonu 2017/2018, a także hasłem akcji, piłka z podpisami drużyny, okolicznościowa koszulka meczowa oraz mniej standardowe atrakcje. Kibice mogą się zdecydować m.in. na udział w treningu żółto-czarnych, obecność siatkarza podczas np. urodzin, czy wieczoru panieńskiego, a także kolację z trenerem Andreą Anastasim, bądź 24-godzinny kontrakt z Treflem Gdańsk! Najniższa kwota wsparcia to 5 zł i gwarantuje ona certyfikat udziału w projekcie, natomiast wybierając „nagrodę” już za chociażby 15 zł, można zagwarantować sobie obecność imienia i nazwiska na koszulce meczowej „gdańskich lwów”. Specjalne pakiety zostały stworzone także z myślą o firmach, które w tych trudnych chwilach mogą okazać jeszcze większe wsparcie dla Trefla Gdańsk, który jest jednym ze sportowych symboli Trójmiasta!
Akcja wystartowała w sobotę, 16 września, o godz. 10, zakończy się 4 października o godz. 23.
Źródło: Lotos Trefl Gdańsk