Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Dobra passa Lewandowskiego ciągle trwa

Wrzesień obfitował w wielkie emocje dla fanów reprezentacji Polski w piłce nożnej. Po dotkliwej porażce z Danią (0:4) w eliminacjach Mistrzostw Świata, podopieczni Adama Nawałki szybko wzięli się w garść, pokonując Kazachstan 3:0. Gola w tym spotkaniu strzelił Robert Lewandowski, który zdecydowanie pokonał Grzegorza Krychowiaka – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Poza spotkaniem reprezentacji Polski, o RL9 było też głośno w związku z wywiadem dla niemieckiego „Der Spiegel”, gdzie ostro skrytykował politykę szefów Bayernu Monachium. Dla Krychowiaka wrzesień był natomiast pierwszym pełnym miesiącem pobytu w West Bromwich Albion, dokąd przeniósł się po nieudanym okresie w Paris Saint-Germain, a jego pierwsze kroki w Anglii żywo interesowały media.

We wrześniu o Robercie Lewandowskim opublikowano aż 11 297 wzmianek, co jest rekordem dotyczącym polskiego sportowca w 2017 roku. Grzegorz Krychowiak zebrał w tym czasie nieco ponad 2 200 publikacji. Dotarcie publikacji o obu piłkarzach także znacząco się różni – materiały o piłkarzu Bayernu Monachium mogły dotrzeć do blisko 8 mld odbiorców, podczas kiedy o zawodniku West Bromwich Albion do 1,73 mld. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy danych dotyczących Lewandowskiego wyniósł blisko 89,5 mln zł, natomiast „Krychy” 18,3 mln zł.

Wykres 1. Liczba informacji na temat Grzegorza Krychowiaka i Roberta Lewandowskiego, wrzesień 2017

Zarówno o „Lewym”, jak i o Krychowiaku najwięcej publikacji pojawiło się w przestrzeni internetowej. Tak w tym, jak i innych rodzajach medium, w związku z reprezentacją (brak powołania dla „Krychy” był szeroko opisywany) w dużej części wzmianki o obu piłkarzach występowały w tych samych artykułach. Informacje o sportowcach najczęściej pojawiały się w mediach o zasięgu ogólnopolskim. O obydwu piłkarzach najchętniej pisały sportowefakty.wp.pl, a lista najpopularniejszych mediów w przypadku obu reprezentantów Polski znacząco się pokrywa.

Obecność medialna Lewandowskiego była najwyższa 1. i 2. września, tuż po feralnym meczu z Danią. Najwięcej publikacji o Krychowiaku pojawiło się 22. września, przy okazji powołań do reprezentacji Polski na październikowe mecze eliminacji do mundialu.

Wykres 2. Rozkład w czasie informacji na temat Grzegorza Krychowiaka i Roberta Lewandowskiego, wrzesień 2017

Zdecydowanie mniejsza różnica między piłkarzami miała miejsce w social media. O Lewandowskim odnotowano 21 620 wzmianek, natomiast o Krychowiaku 10 222. Najwięcej wzmianek o tym pierwszym pojawiło się po meczu Polski z Kazachstanem, a o drugim przy okazji debiutu w zespole „The Baggies”.

Przeprowadzone badanie dotyczy obecności medialnej Roberta Lewandowskiego i Łukasza Kubota w lipcu 2017 r. Raport powstał na podstawie analizy materiałów i treści redakcyjnych pochodzących z monitoringu prasy, internetu, mediów społecznościowych oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Metoda: ilościowa analiza danych

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›