Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Do ćwiczeń najbardziej motywuje rywalizacja

Ludzie najchętniej i najwytrwalej ćwiczą, gdy czują na karku powiew rywalizacji. Współzawodnictwo drażni ich ambicję i wprawia w gotowość do działania – czytamy w czasopiśmie „Preventative Medicine Reports”.

Naukowcy z Uniwersytetu Pensylwanii (USA) sprawdzili, w jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do zachęcenia młodych ludzi do uprawiania sportu. Zaobserwowali, że wbrew pozorom najskuteczniejszą metodą motywowania uczestników nie jest zapewnianie wsparcia i systematyczne podtrzymywanie na duchu, ale wzbudzanie w nich ducha rywalizacji.

W badaniu wzięło udział 800 osób, które zgłosiły chęć uczestnictwa w 11-tygodniowym programie ćwiczeń. Ochotnicy mogli uczęszczać na zajęcia odbywające się w uniwersyteckim centrum fitnessu oraz korzystać z porad trenerów i dietetyków. Badani, którzy wykazywali największe zaangażowanie w aktywność sportową, wygrywali nagrody. Wszelkie działania były koordynowane za pomocą specjalnie stworzonej strony internetowej.

W tajemnicy przed uczestnikami, badacze podzielili ich na cztery grupy: rywalizacji indywidualnej, rywalizacji zespołowej, wsparcia zespołowego i kontrolną.

Osoby z grupy indywidualnej miały na stronie wgląd w tablicę wyników obrazującą osiągnięcia anonimowych członków programu i wygrywali nagrody w oparciu o własne dokonania.

Osoby z grup zespołowych przydzielano z kolei do poszczególnych drużyn, przy czym badani z grupy wsparcia mogli wymieniać się wiadomościami na czacie i nawzajem motywować do ćwiczeń, gdy tymczasem ochotnicy z grupy rywalizacyjnej mieli dostęp do tablicy wyników poszczególnych zespołów. Nagrody przyznawane były najlepszym drużynom.

Grupa kontrolna nie miała możliwości ani kontaktowania się z innymi uczestnikami, ani śledzenia tablicy wyników.

Okazało się, że frekwencja na zajęciach sportowych była najwyższa wśród członków grup rywalizacyjnych. Osoby z grupy indywidualnej podejmowały około 35,7 aktywności tygodniowo, a osoby z grupy zespołowej – 38,5. Grupa kontrolna uczęszczała na zajęcia dużo rzadziej – około 20,3 razy w tygodniu. W zestawieniu najgorzej wypadali jednak badani z grupy wsparcia – brali udział w zajęciach tylko 16,8 razy w tygodniu.

„Grupy wsparcia mogą przeszkadzać w osiągnięciu celu, bo kierują uwagę na mniej aktywnych członków, co może pociągać za sobą ogólny spadek zaangażowania. Relacje w grupach rywalizacyjnych są z kolei skupione wokół celu dzięki najbardziej aktywnym członkom. Tego typu relacje motywują do ćwiczeń, bo stawiają przed ludźmi większe wymagania” – komentuje wyniki badania jeden z autorów, Damon Centola.

Źródło: PAP

Najnowsze

Browar Błonie nowym sponsorem koszykarzy Legii Warszawa

Sekcja Koszykówki Legii Warszawa rozpoczyna współpracę z kolejnym sponsorem, którym został Browar Błonie, lokalny producent piw ...

Całość ›

Sparta Wrocław i S&A Service jadą dalej

S&A Service pozostanie sponsorem żużlowców WTS Sparty Wrocław w sezonie 2021 To będzie piąty rok współpracy obu podmiotów ...

Całość ›

GKM Grudziądz prezentuje kevlary na nowy sezon

GKM Grudziądz wraz z pomocą swoich kibiców i sympatyków postanowił zaprezentować nowy rodzaj kevlara na sezon 2021 Sezon 2021 ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.