Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Derby Karkowa wpłynęły na medialność

Derby Krakowa były zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem dla piłkarskiej Lotto Ekstraklasy w grudniu. Wywiady, zapowiedzi przedmeczowe, duże artykuły na temat „świętej wojny”, ale przede wszystkim skandaliczne zachowanie osób mieniących się kibicami Cracovii wygenerowały znaczącą ilość publikacji, co uplasowało obydwa krakowskie kluby na podium medialności – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Przypomnijmy – pseudokibice Cracovii wnieśli na trybuny wyrzutnie środków pirotechnicznych i świadomie ostrzelali sektor zajmowany przez kibiców Wisły. Po meczu w mediach rozpętała się prawdziwa burza, a kolejno pojawiające się informacje na ten temat przez kilka dni były promowane na stronach głównych serwisów internetowych czy okładkach prasowych. Dość powiedzieć, że w grudniu to właśnie Cracovia najczęściej z klubów Lotto Ekstraklasy gościła na pierwszych stronach gazet – aż 36 razy. W ogólnym rankingu medialności wyprzedziła ją tylko niepokonana od ponad dwóch lat Legia Warszawa. Głównymi źródłami przekazu medialnego na temat Cracovii były w grudniu: Gol24.pl, „Sport”, „Przegląd Sportowy”, Eurosport.interia.pl, Sportowefakty.wp.pl, Przegladsportowy.pl oraz „Dziennik Polski”. Wśród autorów prym w tym okresie wiedli Jacek Żukowski (głównie „Dziennik Polski” i „Gazeta Krakowska”), Michał Trela, Mateusz Miga (obaj „Przegląd Sportowy”) oraz Maciej Kmita (Sportowefakty.wp.pl).

Legia Warszawa utrzymała w grudniu prowadzenie w rankingu, mimo że nie miała żadnego znaczącego skoku publikacji. Dla mistrza Polski wiele materiałów regularnie przez cały miesiąc generowały pogłoski transferowe do i z klubu (zdecydowanie więcej niż w przypadku innych zespołów, głównie kwestia transferu Guilherme do Benevento). Kluczowymi mediami dla „Legionistów” były w tym okresie serwisy: Gol24.pl, Sportowefakty.wp.pl oraz Przegladsportowy.pl. W prasie zdecydowanie najwięcej informacji opublikowały „Przegląd Sportowy” oraz „Sport”.

Ostatnie miejsce na podium zajęła krakowska Wisła, dla której także kluczowym tematem, dzięki któremu znalazła się przed czwartym tym razem Lechem Poznań, były Derby Krakowa. Najpopularniejszymi mediami w przypadku „Białej Gwiazdy”, podobnie jak dla Cracovii, były: Gol24.pl, „Dziennik Polski”, Sportowefakty.wp.pl, „Przegląd Sportowy” oraz jego internetowy serwis. W porównaniu do rywala zza miedzy drobne roszady nastąpiły przy okazji najbardziej aktywnych dziennikarzy: Michał Trela i Mateusz Miga (obaj „Przegląd Sportowy”) znaleźli się przed Maciejem Kmitą (Sportowefakty.wp.pl) i Bartoszem Karczem (głównie „Dziennik Polski” i „Gazeta Krakowska”).

W całym zestawieniu nie doszło do znaczących zmian – w pierwszej ósemce rankingu ustabilizowały się zespoły Górnika Zabrze i Korony Kielce, które były rewelacjami pierwszej części sezonu Lotto Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w grudniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Rankingowi medialności w Nice 1. lidze nieprzerwanie od wielu miesięcy zdecydowanie przewodzi Ruch Chorzów, choć w grudniu przedstawiciele klubu zapewne nie byli przesadnie zadowoleni z przekazu. Informowano w nim w dużej mierze o problemach finansowych i organizacyjnych chorzowskiego klubu. Za jego plecami tym razem znalazły się Zagłębie Sosnowiec oraz Podbeskidzie Bielsko Biała, wyprzedzając będące w poprzednim miesiącu na podium GKS Katowice i Stal Mielec. O poczynaniach na zapleczu Ekstraklasy zdecydowanie najczęściej informował „Sport” oraz jego internetowy serwis – Katowickisport.pl, a w przypadku autorów najaktywniejsi byli Przemysław Michalak (2×45.info), Jakub Kubielas („Sport”), Krzysztof Budka (futbolfejs.pl) oraz Maciej Grygierczyk („Sport”).

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w grudniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Ranking medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach w grudniu tradycyjnie zdominował Robert Lewandowski. Za jego plecami znaleźli się: Kamil Glik, notujący kolejny znakomity sezon w swoim wykonaniu, a także Grzegorz Krychowiak, którego występy w West Bromwich Albion są szeroko komentowane. Trzecie miejsce „Krychy” to także zasługa terminarza angielskiej Premier League, która jako jedyna z analizowanych rozgrywa swoje mecze w trakcie tzw. przerwy świątecznej, związanej z Bożym Narodzeniem. Wart odnotowania jest także szósty wynik Arkadiusza Milika, który pomimo kontuzji i braku występów na boisku cieszy się zainteresowaniem mediów. Głównymi tematami w jego przypadku były: powrót do gry po kontuzji, spekulacje transferowe oraz tematy związane z reprezentacją Polski.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w grudniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie, począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źródło: PAP

Najnowsze

Producent zegarków Tissot został oficjalnym sponsorem Tour de Pologne

Marka Tissot została oficjalnym chronometrażystą jubileuszowej 75 edycji Tour de Pologne oraz stworzyła zegarek dedykowany tegorocznemu ...

Całość ›

Program Ślęzy zyskuje kolejnych partnerów

Nowatorski program Ślęzy Wrocław przynosi kolejne efekty, klub pozyskuje kolejnych partnerów Jakiś czas temu już pisaliśmy o nowym ...

Całość ›
Raporty

Przychody klubów Ekstraklasy w 2017 r. wyniosły 550,4 mln zł, Deloitte przedstawia nowy raport

Firma doradcza, Deloitte zaprezentowała nowy raport „Piłkarska liga finansowa” dotyczący finansów klubów Lotto ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Tissot w dalszym ciągu współpracuje z Tour de Pologne, z okazji jubileuszowego wyścigu stworzył dedykowane zegarki.
#sponsoringsport #tourdepologne #tissot https://t.co/29Qfu7arWl

Program Ślęzy 500 po 500 przynosi pierwsze efekty.
#sonsoringsport #slezawroclaw #koszykowka https://t.co/qRs4FI2x4O