Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Cracovia i Jagiellonia gonią czołówkę

Luty oznacza start ligowych zmagań w LOTTO Ekstraklasie. Miesiąc przebiegał spokojnie i zakończył się bez sensacji – Legia od wielu miesięcy nie oddała prowadzenia w zestawieniu i nie inaczej było teraz. Za jej plecami kolejny raz znalazły się Lech Poznań i Śląsk Wrocław, a media w końcu zaczęły zauważać wysoką formę piłkarską Jagiellonii Białystok, która dołączyła do szerokiej czołówki – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

O ile pierwsza trójka nie jest zaskoczeniem, o tyle utrzymująca czwartą pozycję Cracovia już tak. O „Pasach” nadal wzmiankowało się w kontekście grudniowych zajść podczas derbów Krakowa, dzięki czemu wyprzedziły one lokalnego rywala. Uwadze mediów nie umknęła także dobra postawa sportowa Jagiellonii Białystok, która stała się poważnym kandydatem do gry o najwyższe cele w LOTTO Ekstraklasie i zdecydowanie poprawiła swoją medialną pozycję względem ostatnich miesięcy.

O klubach najwyższej polskiej klasy rozgrywkowej zdecydowanie najczęściej informował serwis Sportowefakty.wp.pl (ponad 600 wzmianek), a dalej znalazły się „Sport”, Przegladsportowy.pl, „Przegląd Sportowy” oraz Gol24.pl. Wśród autorów na wyróżnienie zasłużyli Mateusz Michalek (Transfery.info), Michał Trela („Przegląd Sportowy”) oraz Szymon Mierzyński (Sportowefakty.wp.pl) – wszyscy oni opublikowali w lutym powyżej 50 materiałów na temat klubów Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa większym zmianom – od wielu miesięcy Ruch Chorzów zdecydowanie przewodzi stawce, zmieniają się jedynie zespoły na kolejnych miejscach. Dzieje się tak nie tylko w związku z zainteresowaniem typowo sportowymi sprawami „Niebieskich”, ale także przy okazji ich problemów finansowo-organizacyjnych, które są regularnie i szeroko opisywane. Warto zauważyć, że w przypadku zaplecza LOTTO Ekstraklasy spadła liczba publikacji w stosunku do stycznia – to rzecz jasna efekt mniejszej aktywności transferowej klubów i braku wznowienia rozgrywek w tym miesiącu (w przeciwieństwie do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce).

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w lutym 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. W lutym za plecami Roberta Lewandowskiego znalazł się Piotr Zieliński, który w analizowanym okresie zaliczył m.in. gola i asystę w szlagierowym spotkaniu jego Napoli z Lazio, a pierwszą trójkę zamknął Wojciech Szczęsny. Co ciekawe, piąte miejsce zajął Arkadiusz Milik, który od kilku miesięcy boryka się z kontuzją, a mimo tego pozostaje wśród najbardziej medialnych piłkarzy – dzieje się tak głównie przez wzmianki Milika przy okazji meczów Napoli, informacje na temat jego kontuzji i doniesienia dotyczące reprezentacji Polski. 24-letni napastnik w lutym zgromadził zaledwie 36 publikacji mniej niż Kamil Glik, który w tym czasie zagrał cztery pełne mecze (wszystkie możliwe) w barwach AS Monaco.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka”, to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Raport „Piłka w grze” przygotowywany jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Browar Witnica S.A. producent Lubuskiego oficjalnym partnerem Stali Gorzów

W sezonie 2021 Browar Witnica SA producent marki Lubuskie będzie wspierał żużlowców Moje Bermudy Stal Gorzów w zmaganiach ekstraligi ...

Całość ›

Korona wzmacnia swój dział marketingu

Korona Kielce dokonała kolejnego transferu, do działu marketingu trafił Jacek Pietrzak, który został PR i Social Media Manager W ...

Całość ›

Softwater sponsorem kolejnego meczu Warty Poznań

Poznańska firma SoftWater będzie po raz kolejny sponsorem meczu piłkarzy Warty Poznań Tym razem poniedziałkowego pojedynku z Wisłą ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.