Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Bytovia traci sponsora tytularnego

Marka Drutex poinformowała, że nie będzie już sponsorem tytularnym Bytovi Bytów.

Zaistniała sytuacja oczywiście jest bardzo dużym problemem dla klubu, może się nawet okazać, że nie wystartuje on w kolejnym sezonie w Nice 1 Lidze. Przedsiębiorstwo wydało obszerne oświadczenie na temat zakończenia współpracy.

Oświadczenie firmy Drutex:

21 maja 2018 roku Drutex wypowiedział umowę sponsoringową MKS Drutex-Bytovii, zapowiadając jednocześnie dalsze wspieranie sekcji juniorskich klubu działających w ramach szkółki piłkarskiej.

Drutex od wielu lat jest partnerem futbolu, zarówno na szczeblu lokalnym, krajowym jak i międzynarodowym. Od ponad 15 lat jest głównym i tytularnym sponsorem zespołu Drutex-Bytovia Bytów, który w tym czasie pokonał drogę z V aż do I ligi piłki nożnej. Wśród jego wielu sukcesów są m. in. doskonałe występy w kilku edycjach Pucharu Polski, łącznie z udziałem w ćwierćfinałach tych rozgrywek, ale także wspomniane awanse na wyższe szczeble rozgrywkowe, aż na bezpośrednie zaplecze ekstraklasy.

Drutex wspólnie z drużyną zawsze grali o najwyższe cele, które systematycznie udawało się realizować. W sferze marzeń pozostały rozgrywki ekstraklasowe, które w związku z obecną infrastrukturą i zapleczem sportowym oraz wynikami pierwszego zespołu, wydają się niestety wciąż nieosiągalne.

Niemniej jednak, ważne, że działanie firmy Drutex, którego decyzja o wsparciu wówczas V-ligowego zespołu, wynikała z chęci angażowania się w inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i idee lokalne, pozwoliło na stworzenie w Bytowie profesjonalnego zespołu, na wysokim poziomie, osiągającego sukcesy i znanego wśród kibiców w Polsce.

Dzięki takim działaniom udało się stworzyć futbol przez duże „F”, zarazić dzieci i młodzież pasją do piłki nożnej, pokazać, że w Bytowie też można trenować i kształtować zawodników, którzy w przyszłości osiągną wiele. Współpracę na tym poziomie należy kontynuować i takową firma będzie promować, chociaż w zmienionej formule.

’Z Drutex-Bytovią odnieśliśmy wiele sukcesów, a w zasadzie trzeba by powiedzieć, niemal wszystko, co było realnie do osiągnięcia. Zdajemy sobie sprawę, że ewentualny awans do ekstraklasy, biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia klubów z innych, podobnych do Bytowa miast, bazę sportową, która wymagałaby diametralnej zmiany, a także potencjał liczby kibiców, którzy byliby zainteresowani kibicowaniem i wspieraniem zespołu, poza niewątpliwym sukcesem sportowym, byłby niemożliwy do skonsumowania’ – mówi Adam Leik, dyrektor ds. marketingu firmy Drutex.

Drutex, przez ostatnie lata, będąc głównym sponsorem Drutex-Bytovii wydał na ten cel olbrzymie środki, prawdopodobnie największe jakie w historii ktokolwiek przeznaczył na I-ligowy zespół. Nigdy nie analizowaliśmy tego jednak tylko i wyłącznie od strony finansowej, gdyż liczyła się lokalna społeczność, zrobienie czegoś dla mieszkańców Bytowa i najbliższej okolicy, tym niemniej zdajemy sobie sprawę, że wspieranie lokalnej społeczności, w tym również dzieci i młodzieży, musi opierać się na wielu płaszczyznach, nie tylko na sportowej, aby docierać do jak najszerszej grupy naszych mieszkańców.

Bez wątpienia olbrzymim sukcesem MKS Drutex-Bytovia jest szkółka piłkarska, do której dziś uczęszcza na zajęcia ok. 200 dzieci i młodzieży w różnych grupach wiekowych. To ogromny potencjał, który nadal będziemy wspierać. Troska o ich rozwój i sukcesy sportowe nadal będzie dla nas priorytetem, zwłaszcza, że efekty tej pracy są już bardzo widoczne. Podjęliśmy jednak również decyzję o wspieraniu mieszkańców naszego miasta, w tym zwłaszcza najmłodszych, także w wielu innych formach, jak. np. wsparcie rozwoju edukacji mające na celu wyposażanie dzieci i młodzieży w nowoczesną wiedzę i kompetencje m. in. w zakresie nauki języków obcych, nowoczesnych technologii, wsparcie opieki przedszkolnej, mecenat nad najbardziej uzdolnionymi dziećmi i młodzieżą itd. Jesteśmy przekonani, że w ten sposób nasze działania będą miały charakter bardziej powszechny od dotychczasowego.

Bytów to małe miasto, ze świetnie prosperującymi przedsiębiorstwami, ambitną młodzieżą, sukcesami sportowymi. Jest wiele dziedzin, które potrzebują promocji, finansowego wsparcia i partnera o międzynarodowym zasięgu. Nie działamy w próżni, a płynące do nas sygnały od lokalnej społeczności potwierdzają, że przekierowanie części środków w stronę szeroko pojmowanej nauki i kultury, to właściwe działanie.

Zdajemy sobie sprawę, że nasza decyzja może mieć bezpośredni wpływ na udział MKS Drutex-Bytovii w rozgrywkach na zapleczu ekstraklasy, ale, biorąc pod uwagę tradycje piłkarskie naszego miasta, jesteśmy przekonani, że futbol seniorski nadal będzie obecny w naszym mieście, ale być może oparty w większej mierze na zawodnikach wywodzących się z Bytowa, w tym zwłaszcza z naszych szkółek piłkarskich oraz znajdujący oparcie w szerszej bazie sponsorskiej. Tego życzymy sobie i wszystkim kibicom lokalnej piłki nożnej.

Dlatego też dziękujemy za dotychczasową owocną współpracę z Klubem i życzymy mu powodzenia w dalszej działalności.”

Zachęcamy również do wywiadu, który przeprowadziliśmy w lipcu zeszłego roku z Dyrektorem ds. marketingu marki Drutex, Adamem Leikiem – LINK

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›