Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Brak piłki nie zmienił tabeli medialności

Mimo epidemii koronawirusa na czele najbardziej medialnych klubów znalazła się Legia Warszawa, najbardziej medialnym zawodnikiem był Robert Lewandowski.

Pomimo panującej w Polsce i na świecie sytuacji, kwietniowe zestawienie medialności klubów PKO BP Ekstraklasy nie przyniosło większych zmian – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Wśród polskich piłkarzy, będących zawodnikami klubów pięciu najsilniejszych europejskich ligach, po raz kolejny najlepszy był Robert Lewandowski.

Kwiecień był wyjątkowym miesiącem w historii Polski czy świata. Pandemia koronawirusa spowodowała bowiem zawieszenie działalności wielu fabryk, sklepów czy obiektów rekreacyjnych. Nie było więc mowy o rozgrywkach piłkarskich, które odbywały się w zaledwie kilku miejscach na świecie. W tych warunkach nie doszło jednak do drastycznych zmian w rankingu medialności klubów.

Głównym tematem dla mediów były sprawy organizacyjne klubów związane z koronawirusem. Chodzi głównie o obniżkę zarobków piłkarzy i innych pracowników klubów w związku z brakiem wpływów z meczów oraz problemami finansowymi sponsorów. Nie zabrakło także wywiadów, nowinek transferowych czy materiałów nawiązujących do historii.

W tej rzeczywistości najlepiej odnalazła się Legia Warszawa, która zdecydowanie wyprzedziła pozostałe kluby. Na podium medialności w kwietniu zmieściły się także Wisła Kraków oraz Lech Poznań. Liczba publikacji o wszystkich klubach jednak drastycznie spadła. W porównaniu do kwietnia ubiegłego roku było ich mniej aż o 37%.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze także nie doszło do większych przetasowań pomimo znaczącego spadku liczby publikacji i niewielkich różnic między klubami. W czołowej szóstce po raz kolejny znalazły się Stal Mielec, Radomiak Radom oraz Warta Poznań. Mielecki klub po raz drugi z rzędu został zwycięzcą zestawienia, wyprzedzając Zagłębie Sosnowiec, w którym doszło do zmiany trenera.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w kwietniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Zwycięzcą majowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig został Robert Lewandowski. Co ciekawe, „RL9” odnotował większą liczbę publikacji niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a także większą niż miesiąc temu. Doskonale świadczy to o marce, jaką od lat jest napastnik Bayernu Monachium. Wiele z publikacji dot. jego zaangażowania w walkę z koronawirusem, a także zbliżającego się porodu Anny Lewandowskiej.

Na kolejnych miejscach znaleźli się występujący we Włoskiej Serie A Arkadiusz Milik oraz Wojciech Szczęsny. Poza podium po raz kolejny znalazł się Krzysztof Piątek, dla którego transfer do Herthy Berlin póki co okazuje się niepowodzeniem sportowym i wizerunkowym.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›