Brak piłki nie zmienił tabeli medialności
Mimo epidemii koronawirusa na czele najbardziej medialnych klubów znalazła się Legia Warszawa, najbardziej medialnym zawodnikiem był Robert Lewandowski.
Pomimo panującej w Polsce i na świecie sytuacji, kwietniowe zestawienie medialności klubów PKO BP Ekstraklasy nie przyniosło większych zmian – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Wśród polskich piłkarzy, będących zawodnikami klubów pięciu najsilniejszych europejskich ligach, po raz kolejny najlepszy był Robert Lewandowski.
Kwiecień był wyjątkowym miesiącem w historii Polski czy świata. Pandemia koronawirusa spowodowała bowiem zawieszenie działalności wielu fabryk, sklepów czy obiektów rekreacyjnych. Nie było więc mowy o rozgrywkach piłkarskich, które odbywały się w zaledwie kilku miejscach na świecie. W tych warunkach nie doszło jednak do drastycznych zmian w rankingu medialności klubów.
Głównym tematem dla mediów były sprawy organizacyjne klubów związane z koronawirusem. Chodzi głównie o obniżkę zarobków piłkarzy i innych pracowników klubów w związku z brakiem wpływów z meczów oraz problemami finansowymi sponsorów. Nie zabrakło także wywiadów, nowinek transferowych czy materiałów nawiązujących do historii.
W tej rzeczywistości najlepiej odnalazła się Legia Warszawa, która zdecydowanie wyprzedziła pozostałe kluby. Na podium medialności w kwietniu zmieściły się także Wisła Kraków oraz Lech Poznań. Liczba publikacji o wszystkich klubach jednak drastycznie spadła. W porównaniu do kwietnia ubiegłego roku było ich mniej aż o 37%.
W Fortuna 1. Lidze także nie doszło do większych przetasowań pomimo znaczącego spadku liczby publikacji i niewielkich różnic między klubami. W czołowej szóstce po raz kolejny znalazły się Stal Mielec, Radomiak Radom oraz Warta Poznań. Mielecki klub po raz drugi z rzędu został zwycięzcą zestawienia, wyprzedzając Zagłębie Sosnowiec, w którym doszło do zmiany trenera.
Zwycięzcą majowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig został Robert Lewandowski. Co ciekawe, „RL9” odnotował większą liczbę publikacji niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a także większą niż miesiąc temu. Doskonale świadczy to o marce, jaką od lat jest napastnik Bayernu Monachium. Wiele z publikacji dot. jego zaangażowania w walkę z koronawirusem, a także zbliżającego się porodu Anny Lewandowskiej.
Na kolejnych miejscach znaleźli się występujący we Włoskiej Serie A Arkadiusz Milik oraz Wojciech Szczęsny. Poza podium po raz kolejny znalazł się Krzysztof Piątek, dla którego transfer do Herthy Berlin póki co okazuje się niepowodzeniem sportowym i wizerunkowym.
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.