Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Biedronka i Legia Warszawa uczą dzieci, jak żyć zdrowo

Legia Warszawa jest jedynym polskim i jednym z siedmiu europejskich klubów, który dołączył do programu edukacyjnego „Celuj w zdrowie”.

Z zaproszenia Fundacji Legii do akcji propagującej sportowy tryb życia i właściwy sposób odżywiania skorzysta 260 dzieci z czterech warszawskich szkół podstawowych, w wieku 9-10 lat. Partnerem programu jest sieć Biedronka.

Inauguracja programu z udziałem piłkarzy Legii Warszawa: Pawła Stolarskiego i Mateusza Wieteski, odbyła się w Klubie Biznesowym na Stadionie Legii dzisiaj, czyli we wtorek, 22 października. Przy ul. Łazienkowskiej 3 młodzi uczestnicy programu podpisali indywidualne kontrakty. Znalazły się w nich postanowienia dotyczące odżywiania i aktywności fizycznej na najbliższe miesiące.

Program „Celuj w zdrowie” zakłada udział w ćwiczeniach ruchowych oraz 11 zajęć tematycznych, m.in. wizytę w Filtrach Warszawskich poprzedzoną dodatkową lekcją na temat wody, wspólne ćwiczenia z rodzicami w klubach fitness należących do partnera programu Zdrofit, naukę czytania etykiet produktów podczas wizyt w sklepach Biedronka, wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych i kompletowanie posiłków. Waga i wzrost uczestniczących dzieci zostaną sprawdzone na początku i na zakończenie programu, które planowane jest na kwiecień 2020 roku.

– „Celuj w Zdrowie” to bezprecedensowy program realizowany przy polskim klubie, którego beneficjentami będą setki dzieci z czterech warszawskich szkół podstawowych ze Śródmieścia, Woli i Pragi. Wyróżnia go systematyczna praca z dziećmi przez 20 tygodni oraz zaangażowanie rodziców i nauczycieli, którzy wzięli udział w specjalnym szkoleniu. Mam nadzieję, że dzięki wsparciu piłkarzy Legii nasi uczestnicy będą jeszcze mocniej zmobilizowani do osiągania własnych celów. Inauguracja programu nie przypadkiem odbywa się w październiku. To miesiąc, w którym przypada Światowy Dzień Walki z Otyłością. Jako Fundacja Legii prowadzimy i wspieramy zarówno inicjatywy dobroczynne, jak i prowadzimy programy łączące edukację i sport, które dają długofalowe, pozytywne rezultaty” – mówi Paweł Aleksandrowicz z Fundacji Legii.

– „Uczniowie mają zaplanowane również zajęcia praktyczne. Na przykład podczas wizyt w sklepach sieci Biedronka poznają m.in. składy i wartość odżywczą produktów z poszczególnych pięter piramidy zdrowego żywienia.
Jesteśmy odpowiedzialni za wartość odżywczą produktów, które oferujemy w naszych sklepach, ze szczególnym wskazaniem na produkty marki własnej. Co za tym idzie, czujemy się współodpowiedzialni również za dietę naszych klientów. W Biedronce chcemy pomagać rodzicom i dzieciom w układaniu smacznej, zbilansowanej diety oraz proponować uczniom produkty, które mają odpowiednie walory odżywcze” – mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka

Współfinansowany ze środków Fundacji UEFA program „Celuj w Zdrowie” będzie realizowany w tym samym czasie w siedmiu europejskich klubach piłkarskich. Oprócz Legii będą to: Chelsea FC, Feyenoord Rotterdam, Club Brugge, Szachtar Donieck, Brentford FC i Hapoel Tel Awiw. Autorem programu jest European Football for Development Network (EFDN), której członkiem jest Fundacja Legii. Partnerem merytorycznym w zakresie dostosowania treści do standardów w Polsce jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›