Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Bezpieczeństwo na stadionie

Sport Analytics oraz 12zawodnik.pl wspólnie stworzyli bardzo ciekawy raport dotyczący bezpieczeństwa na polskich obiektach.

Badanie zostało przeprowadzone przez Sport Analytics oraz 12zawodnik.pl w dniach 17 – 25 listopada. Do zbierania danych, użyto metody CAWI, próba natomiast liczyła 2 200 kibiców. Każdy sympatyk mógł  wyrazić swoje opinie na temat bezpieczeństwa na stadionach. W badaniu brali udział kibice około 144 klubów, w większości sympatycy zespołu z Ekstraklasy.

Podsumowanie badania według jego autorów: „Wielu kibiców uważa, że na stadionach w Polsce jest bezpiecznie i uważają ten problem za niepotrzebnie rozdmuchany przez media. Jedną z najczęstszych uwag jest ta, że to policja ma zły wpływ na bezpieczeństwo na stadionach – zdaniem ankietowanych często zdarzają się różnego rodzaju prowokacje właśnie ze strony policjantów oraz traktowanie kibiców jak przestępców. W „Wolnym ringu” to właśnie w stosunku do tej formacji ma miejsce najwięcej zarzutów. Dodatkowo, pojawia się wiele postulatów o zmniejszenie liczebności funkcjonariuszy na trybunach. Oprócz tego, wiele krytyki spada na stadionowych stewardów i ochronę – służby te według kibiców nie wywiązują się należycie ze swoich obowiązków. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia – pojawiają się głosy o chęci przeprowadzenia dialogu w celu unormowania sytuacji. Ponownie zwrócono także uwagę na problem legalizacji i penalizacji materiałów pirotechnicznych, opinie te są zbieżne z tymi znajdującymi się w pytaniach dotyczących bezpieczeństwa i legalności tych środków. Część wypowiedzi dotyczy poszczególnych stadionów klubów, którym kibicują uczestnicy ankiety.”

 

Roman Kołtoń (Polsat Sport)

– „Kibice wzbudzają emocje – często te emocje podsycane są przed polityków, a co za tym idzie przez media. Na polskich stadionach nie zawsze jest bezpiecznie, co wykazują badania Sport Analytics. Jednak zaostrzenie prawa, jeśli chodzi o pirotechnikę nic nie dało. Ba – mimo że kibice stosunkowo często spotykają się z jej zastosowaniem, to gremialnie uznają za ‘zdecydowanie bezpieczną’ (aż 78 procent wskazań) lub ’raczej bezpieczną’ (14 procent)! Ba, 93,5 procenta opowiada się za jej legalizacją! Może warto – również z politykami – porozmawiać o wnioskach tego badania?”

 

Mateusz Dróżdż (prawnik, Uczelnia Łazarskiego)

– „Badanie generalnie wskazuje, w mojej ocenie, że stan bezpieczeństwa na polskich stadionach, w szczególności drugiej i trzeciej ligi, ciągle się poprawia, aczkolwiek rzeczywiście są pewne postawy kibiców, jak np. zachowania rasistowskie, które mogą przysparzać organizatorów, ale i związki sportowe ‘o ból głowy’.

Wydaje mi się, że badania wskazują także, że kwestia użycia rac nie jest głównym problemem ‘stadionowego chuligaństwa’ a ich używanie, przez część kibiców, uznawane jest za bezpieczne i stąd też aprobowanie legalizacji ich użycia.

Tak jak część ankietowanych uważam, że race powinny być w pewien sposób legalne a zaostrzanie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych nie pomoże w zwalczaniu negatywnych zjawisk podczas tych wydarzeń a doprowadzi tylko do ‘produkcji’ przestępców stadionowych.”

Badanie – LINK.

Źródło: Sport Analytics

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›