Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Bezpieczeństwo na stadionie

Sport Analytics oraz 12zawodnik.pl wspólnie stworzyli bardzo ciekawy raport dotyczący bezpieczeństwa na polskich obiektach.

Badanie zostało przeprowadzone przez Sport Analytics oraz 12zawodnik.pl w dniach 17 – 25 listopada. Do zbierania danych, użyto metody CAWI, próba natomiast liczyła 2 200 kibiców. Każdy sympatyk mógł  wyrazić swoje opinie na temat bezpieczeństwa na stadionach. W badaniu brali udział kibice około 144 klubów, w większości sympatycy zespołu z Ekstraklasy.

Podsumowanie badania według jego autorów: „Wielu kibiców uważa, że na stadionach w Polsce jest bezpiecznie i uważają ten problem za niepotrzebnie rozdmuchany przez media. Jedną z najczęstszych uwag jest ta, że to policja ma zły wpływ na bezpieczeństwo na stadionach – zdaniem ankietowanych często zdarzają się różnego rodzaju prowokacje właśnie ze strony policjantów oraz traktowanie kibiców jak przestępców. W „Wolnym ringu” to właśnie w stosunku do tej formacji ma miejsce najwięcej zarzutów. Dodatkowo, pojawia się wiele postulatów o zmniejszenie liczebności funkcjonariuszy na trybunach. Oprócz tego, wiele krytyki spada na stadionowych stewardów i ochronę – służby te według kibiców nie wywiązują się należycie ze swoich obowiązków. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia – pojawiają się głosy o chęci przeprowadzenia dialogu w celu unormowania sytuacji. Ponownie zwrócono także uwagę na problem legalizacji i penalizacji materiałów pirotechnicznych, opinie te są zbieżne z tymi znajdującymi się w pytaniach dotyczących bezpieczeństwa i legalności tych środków. Część wypowiedzi dotyczy poszczególnych stadionów klubów, którym kibicują uczestnicy ankiety.”

 

Roman Kołtoń (Polsat Sport)

– “Kibice wzbudzają emocje – często te emocje podsycane są przed polityków, a co za tym idzie przez media. Na polskich stadionach nie zawsze jest bezpiecznie, co wykazują badania Sport Analytics. Jednak zaostrzenie prawa, jeśli chodzi o pirotechnikę nic nie dało. Ba – mimo że kibice stosunkowo często spotykają się z jej zastosowaniem, to gremialnie uznają za ‘zdecydowanie bezpieczną’ (aż 78 procent wskazań) lub ’raczej bezpieczną’ (14 procent)! Ba, 93,5 procenta opowiada się za jej legalizacją! Może warto – również z politykami – porozmawiać o wnioskach tego badania?”

 

Mateusz Dróżdż (prawnik, Uczelnia Łazarskiego)

– „Badanie generalnie wskazuje, w mojej ocenie, że stan bezpieczeństwa na polskich stadionach, w szczególności drugiej i trzeciej ligi, ciągle się poprawia, aczkolwiek rzeczywiście są pewne postawy kibiców, jak np. zachowania rasistowskie, które mogą przysparzać organizatorów, ale i związki sportowe ‘o ból głowy’.

Wydaje mi się, że badania wskazują także, że kwestia użycia rac nie jest głównym problemem ‘stadionowego chuligaństwa’ a ich używanie, przez część kibiców, uznawane jest za bezpieczne i stąd też aprobowanie legalizacji ich użycia.

Tak jak część ankietowanych uważam, że race powinny być w pewien sposób legalne a zaostrzanie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych nie pomoże w zwalczaniu negatywnych zjawisk podczas tych wydarzeń a doprowadzi tylko do ‘produkcji’ przestępców stadionowych.”

Badanie – LINK.

Źródło: Sport Analytics

Najnowsze

Browar Błonie nowym sponsorem koszykarzy Legii Warszawa

Sekcja Koszykówki Legii Warszawa rozpoczyna współpracę z kolejnym sponsorem, którym został Browar Błonie, lokalny producent piw ...

Całość ›

Sparta Wrocław i S&A Service jadą dalej

S&A Service pozostanie sponsorem żużlowców WTS Sparty Wrocław w sezonie 2021 To będzie piąty rok współpracy obu podmiotów ...

Całość ›

GKM Grudziądz prezentuje kevlary na nowy sezon

GKM Grudziądz wraz z pomocą swoich kibiców i sympatyków postanowił zaprezentować nowy rodzaj kevlara na sezon 2021 Sezon 2021 ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.