Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kto bardziej medialny – Lewandowski czy Lewandowska?

Najsławniejszy polski tata kontra najpopularniejsza w kraju mama, czyli medialne potyczki Anny i Roberta Lewandowskich. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili które z nich zawładnęło w maju środkami masowego przekazu.

Robert i Anna Lewandowscy wiedzą jak skupić na sobie uwagę mediów. To bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawalnych i znaczących par w polskim show biznesie. Czy w maju Annie Lewandowskiej udało się przejść do medialnej ofensywy?

Polskie Royal Baby przychodzi na Świat

Ciąża Anny Lewandowskiej wywołała w mediach niemałe poruszenie, jednak kiedy 4 maja urodziła się Klara, a Robert opublikował na Instagramie wspólne zdjęcie z córką, od informacji zawrzało. Tego dnia w prasie, radiu i TV oraz Internecie ukazało się łącznie aż 2 129 publikacji. Nie mogło się także obejść bez lawiny informacji w social media – na temat pary sportowców tylko 4 maja odnotowano ponad 50 tys. wpisów.

Wykres 1. Rozkład informacji w analizowanym okresie w mediach tradycyjnych (prasa, radio Internet, TV)

Media opisywały Annę Lewandowska głównie w kontekście narodzin jej córki. Celebrytka i trenerka postanowiła przy okazji podzielić się kilkoma wspomnieniami z okresu ciąży. Informacje ukazały się przy okazji premiery jej nowej książki Healthy mama. Poradnik zdrowej mamy, która miała miejsce pod koniec miesiąca. Pomijając jednak te doniesienia żona Roberta Lewandowskiego pojawiała się w mediach tradycyjnych głównie w kontekście sukcesów zawodowych męża i potencjalnego wpływ macierzyństwa na kariery obojga rodziców. Inaczej sytuacja wyglądała w mediach społecznościowych, gdzie młoda mama cieszyła się większą popularnością od Roberta.

Wykres 2. Rozkład w czasie i suma wzmianek w social media na przestrzeni analizowanego okresu

Maj upłynął w mediach sportowych m.in. pod znakiem podsumowań Bundesligi. Robert Lewandowski miał wielkie szanse zostać w tym sezonie królem strzelców. Ostatecznie o jedno trafienie wyprzedził go Pierre’a-Emerick Aubameyanga z Borussii Dortmund. Polakowi udało się jednak skompletować 30 bramek w swoim drugim sezonie z rzędu, co ostatnio zdarzyło się w niemieckiej ekstraklasie 43 lata temu. Kolejny dobry sezon nie umknął uwadze komentatorów i kibiców – niemiecki magazyn piłkarski przyznał Polakowi drugą najwyższą notę w tegorocznej edycji swojego rankingu, a „Lewy” został wybrany piłkarzem zarówno miesiąca, jak i ostatniej kolejki Bundesligi. Sukcesy Roberta szeroko komentowano w głównych krajowych mediach sportowych.

Końcówkę miesiąca zdominowały natomiast materiały nt. przygotowań reprezentacji do meczu eliminacyjnego Mistrzostw Świata. Ze względu na kontuzje Błaszczykowskiego i Teodorczyka, trener Nawałka podkreślał, że podczas meczu z Rumunią, będzie liczył głównie na Roberta. Do mediów trafiły więc informacje, że Lewandowski dostał kilka dni „wolnego”, by pobyć z żoną i córką, a na zgrupowaniu pojawił się dopiero w czerwcu.

Wykres 3. Porównanie szacunkowej wartości AVE

PSMM porównało także wyniki dotyczące ekwiwalentu reklamowego dla obojga Państwa Lewandowskich. Robert okazał się być niepokonany i uzyskał AVE na poziomie prawie 38 mln zł, Informacje o Annie otrzymały natomiast ekwiwalent reklamowy mniejszy o ponad połowę. Majowa, medialna wojna Państwa Lewandowskich zakończyła się zwycięstwem piłkarza.

​Rys 1. Zestawienie: Suma informacji, dotarcie i kwota AVE

Przeprowadzone badanie dotyczy obecności medialnej piłkarza Roberta Lewandowskiego i jego żony Anny Lewandowskiej w maju 2017 r. Raport powstał na podstawie analizy materiałów i treści redakcyjnych pochodzących z monitoringu prasy, internetu, mediów społecznościowych oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Metoda: ilościowa analiza danych

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

 

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›