Anwil Włocławek zbadał swoich kibiców
Anwil Włocławek wraz z Sport Analytics zbadał opinie kibiców na temat klubu.
Sport Analytics od dawna zajmuje się badaniami kibiców, miał już okazję współpracować m.in. z Lechem Poznań, Wisłą Kraków czy marką STS. Tym razem badania powstały na potrzeby klubu Anwil Włocławek. Głównymi obszarami badań była:
- Frekwencja na meczach Anwilu Włocławek
- Rozrywki w dniu meczowym
- Ty jako kibic
- Usługi i Infrastruktura klubu
- Wydatki kibica
- Telewizja i internet
- Zaangażowanie społeczne klubu
Z badań można dowiedzieć się m.in., że blisko 34% fanów Anwilu Włocławek ma staż kibicowski zawierający się pomiędzy 5 a 14 latami. Głównym powodem, dla którego większość kibiców (78%) rozpoczęło przygodę
z Anwilem jest fakt, że to lokalny klub. Nie bez znaczenia był także wpływ rodziny i przyjaciół (33%), którzy zachęcili do przyjścia i zobaczenia jak wyglądają koszykarskie rozgrywki w Polsce. Nie mniejszym czynnikiem, który przyciąga na obiekty sportowe są sukcesy klubu (25%). Dużym uznaniem cieszą się ilość i jakość materiałów na oficjalnej stronie klubu, mediach społecznościowych oraz gazetce meczowej.
Badanie opinii kibiców Anwilu Włocławek zostało przeprowadzone pomiędzy 10 a 17 lipca 2017 roku. Osobom badanym zostało udostępnione narzędzie w wersji on-line.
Raport online: LINK.
Źródło: Anwil Włocławek, Sport Analytics