Anwil Włocławek zaprezentował nowy logotyp
Anwil Włocławek dokonał zmian w wyglądzie swojego herbu klubowego.
Kiedy w 2004 r. po sparingowym meczu Anwil Włocławek – Prokom Trefl Sopot trener Eugeniusz Kijewski skomentował grę włocławian słowami: „Koszykarze Anwilu rzucili się na nas jak rottwailery” – z pewnością nie zdawał sobie sprawy, że da początek niezwykłej historii.
Pierwszym akcentem związanym z nowym przydomkiem dla włocławskiej ekipy była klubowa maskotka „Roti”, która zadebiutowała na parkiecie Hali Mistrzów w 2005 roku. Pięć lat później rottweiler na stałe zagościł w herbie klubu.
Przed sezonem 2018/2019 rottweiler w logo włocławskiego klubu przechodzi zmianę. Nie szczerzy kłów, bo każdy rywal czuje przed nim respekt. Wyraz jego oczu i pyska zyskał na powadze. Zmiany miały na celu pokazanie, że pies będący symbolem włocławskiego zespołu to dojrzały i doświadczony przedstawiciel swojej rasy. W logo pojawiła się druga gwiazdka symbolizująca drugi tytuł Mistrza Polski. Znak zyskał nowe proporcje, a także bardziej nowoczesną typografię.
Autorem projektu jest Kamil Doliwa z Lunatic Agency, który wcześniej projektował logotypy Energa Czarnych Słupsk, AZS Koszalin, Twardych Pierników Toruń, ale także Panthers Wrocław, Lowlanders Białystok oraz Angels Toruń.
Kamil Doliwa stworzy także całą księgę znaku oraz identyfikację wizualną na bazie nowego logotypu Klubu Koszykówki Włocławek. Co za tym idzie – spójną koncepcję graficzną kibice będą mogli oglądać na strojach zespołu, klubowych grafikach w komunikacji w mediach społecznościowych, klubowym autokarze czy gadżetach, które wkrótce trafią do sprzedaży w Anwil Fan Corner.