Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

612 mln zł ekwiwalentu w ciągu 8 miesięcy dla sponsorów kadry

Z analizy PSMM Monitoring & More oraz Publicon Sport wynika, że od marca do października publikacje medialne zapewniły wszystkim sponsorom federacji ekwiwalent reklamowy AVE na poziomie 612 mln złotych.

Piłka nożna to w Polsce najbardziej atrakcyjny produkt medialny wśród dyscyplin sportu. Zainteresowanie mundialem w Katarze i meczami kadry w tym roku przełożyło się na wymierne efekty wizerunkowe dla firm wspierających reprezentację Polski. Od marca do października tego roku sumaryczny szacunkowy ekwiwalent reklamowy osiągnięty przez sponsorów reprezentacji Polski przekroczył 612 mln zł, a liczba medialnych ekspozycji ich marek wyniosła prawie 38 tys.

Zainteresowanie kadrą narodową i jej występem w Katarze w wymierny sposób wpływa na wizerunek firm angażujących się w sponsoring reprezentacji Polski. Z analizy przeprowadzonej przez PSMM Monitoring & More oraz Publicon Sport
wynika, że od marca do października tego roku publikacje medialne zapewniły wszystkim sponsorom federacji szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE na poziomie 612 mln złotych.

„Wyniki, jakie uzyskaliśmy, potwierdzają, że zainteresowanie kadrą prowadzoną przez Czesława Michniewicza oraz zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej bezpośrednio wpływa na wizerunek oraz rozpoznawalność firm
wspierających reprezentację. Dane, jakie uzyskujemy, dzięki wprowadzonemu systemowi monitorowania efektów zaangażowania sponsoringowego, stanowią cenne źródło informacji marketingowej, mającej wpływ na wizerunek i komunikację. Docelowo – na zbudowanie solidnych fundamentów danego brandu sponsora” –
tłumaczy Marcin Szczupak, dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More.

Spośród wszystkich mediów 64% kwoty ekwiwalentu zapewniły transmisje telewizyjne (ponad 200 mln zł to AVE osiągnięty w Telewizji Polskiej, która transmituje mecze kadry), 16% portale internetowe, wśród których prym wiodły trzy największe portale horyzontalne – Sport.pl (10,1 mln zł), Przegląd Sportowy i Onet (9,4 mln zł) oraz Sportowe Fakty (9,3 mln). 12% to AVE uzyskane w publikacje w mediach społecznościowych, a 8% – w prasie.

„Piłka nożna boryka się ostatnio z problemami wizerunkowymi, ale na horyzoncie nie widać dyscypliny, która mogłaby ją zdetronizować jeśli chodzi o popularność i efektywność sponsoringu. Dane pokazują, że zaangażowanie we współpracę z PZPN to efektywne narzędzie budujące rozpoznawalność marki, która przekłada się na biznes i sprzedaż. 612 mln zł ekwiwalentu reklamowego w ciągu ośmiu miesięcy to bardzo duża kwota, którą PZPN będzie systematycznie zwiększał dzięki komercjalizacji nowych produktów takich jak futbol kobiecy i regionalny czy digitalizacji zasobów federacji” – mówi Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon Sport.

PZPN niedawno wypełnił swoją piramidę sponsorską. Do grona firm współpracujących z federacją należą PKN ORLEN, Nike, InPost, Biedronka, Leroy Merlin, Tarczyński, STS, Oshee, T-Mobile, Fakro, Ustronianka, 99Rent, Alior Bank i
Inszury.pl.

Najnowsze

Współpraca Wisły Puławy z Grupą Azoty przedłużona

Współpraca Klubu Sportowego Wisła Puławy z Grupą Azoty Zakładami Azotowymi Puławy będzie trwała przez kolejne trzy sezony Obie ...

Całość ›

Legia wraca z programem „Legiony”

„Legiony” to wracający projekt dla kibiców Legii Warszawa, dzięki któremu najbardziej zaangażowani w życie klubu fani mogą ...

Całość ›

Wisła Kraków ma tymczasowego Prezesa

Wisła Kraków od dłuższego czasu ma spore problemy, nie tylko sportowe ale również organizacyjne W środę z funkcji Prezesa ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›