4F nowym partnerem Słowackiego Komitetu Olimpijskiego
Na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Tokio reprezentacja słowacka po raz pierwszy wystąpi w strojach przygotowanych przez zespół projektantów, konstruktorów i technologów 4F. To kolejna współpraca marki ze słowackim sportem – od roku 2018 4F ubiera kadrę narodową Związku Biathlonu Słowackiego.
Podpisany kontrakt obejmuje przygotowanie strojów dla zawodników, trenerów i osób wchodzących w skład kadry olimpijskiej na Letnie Igrzyska w Tokio, Zimowe Igrzyska w Pekinie oraz imprez takich jak YOG, EYOF Beach Games, European Games. Słowacki Komitet Olimpijski to siódmy komitet, który ubiera polska marka.
Do tej pory 4F ubierało zawodników Chorwacji, Grecji, Łotwy, Macedonii, Polski i Serbii.
– „Współpraca ze Słowackim Komitetem Olimpijskim to duże wydarzenie dla marki 4F. Wspólnie przygotowaliśmy kolekcję odpowiadającą na potrzeby olimpijczyków i ich trenerów. Jestem dumny z tego projektu i mam nadzieję, że ubrania przypadną do gustu zarówno sportowcom, jak i wspierającym ich kibicom. Podpisany kontrakt to ważny moment dla całej spółki, w 2016 roku otworzyliśmy pierwszy sklep 4F na Słowacji i od tego czasu sukcesywnie rozwijamy naszą obecność na tym rynku” – mówi Igor Klaja, Prezes Zarządu OTCF S.A.
– „Jestem przekonany, że naszą współpracę z 4F docenią przede wszystkim nasi sportowcy, którzy będą nosić, nową i funkcjonalną odzież, spełniającą nawet najbardziej wymagające kryteria. W pierwszej kolekcji, która powstała w ramach tego partnerstwa nasi sportowcy zaprezentują się już w lutym na Europejski Finale w Sarajewie. Wagę tej współpracy wzmocni także przygotowywana i długo oczekiwana kolekcja dla naszego zespołu olimpijskiego na XXXII Igrzyska Olimpijskie, które odbędą się w Tokio w 2020 roku. Ta ciekawa pod względem wzorniczym kolekcja inspirowana historią, folklorem i tradycjami charakterystycznymi dla Słowacji jest oparta na nadruku modrotlač jako centralnym elemencie wzbogacenia kolekcji. W ten sposób podążamy za ludowym elementem, tzw. wzorem čičmianskeho, który jest typowy dla jednego konkretnego regionu na Słowacji, ale idea przeniesienia elementów kultury ludowej do odzieży sportowej dodatkowo poszerza modrotlač, która jest już nie tylko charakterystyczna dla konkretnego regionu, ale także dla Słowacji jako takiej” – mówi Anton Siekel, Prezes Słowackiego Komitetu Olimpijskiego.
Słowacki Komitet Olimpijski zaangażowany jest w cały proces tworzenia kolekcji, która jest dynamiczna, pełna nowoczesnych technologii i bazująca na materiałach najwyższej jakości. Priorytetem podczas projektowania ubrań są maksymalny komfort sportowców oraz zachowanie estetyki zgodnej z barwami narodowymi. Do produkcji kolekcji użyte zostaną oddychające i szybkoschnące tkaniny, po to, aby zawodnicy czuli się w nich komfortowo, niezależnie od tego, czy przygotowują się do starów, czy odpoczywają. Paleta kolorów oparta jest na kolorach flagi Słowacji, czyli połączeniach niebieskiego, białego i czerwonego. Ponadto w kolekcji olimpijskiej widoczne są tradycyjne symbole słowackie. Nowoczesne, proste, ale funkcjonalne kształty w połączeniu z żywymi, mocnymi kolorami sprawiają, że elementy kolekcji są nie tylko spójne, ale też ponadczasowe.
Pierwsze salony 4F na Słowacji otworzono w Popradzie i Żylinie w 2016 roku. Obecnie 4F posiada sześć sklepów własnych, a w 2019 roku planuje otwarcie kolejnych salonów, między innymi w Bratysławie.