4F Change – marka dba o środowisko
4F Change to nazwa programu realizowanego przez 4F, w ramach którego powstały strefy Wear Fair z używanymi ubraniami w wybranych sklepach marki.
4F Change to także temat konferencji prasowej i debaty eksperckiej, które odbyły 19 stycznia, w sklepie 4F w warszawskim CH Arkadia. Wair Fair to część zakrojonego na szeroką skalę proekologicznego projektu 4F Change, u którego podstaw leży cyrkularny obieg odzieży. Ambasadorkami Wear Fair są Anna Lewandowska i Adrianna Sułek.
Inicjatywa 4F Change w tym strefa Wear Fair prowadzona jest przez OTCF (właściciela marki 4F) w partnerstwie z „Ubrania do oddania”, firmą zajmującą się odbieraniem niepotrzebnych ubrań z domów Polaków i cyrkularnym wprowadzaniem ich do drugiego obiegu odzieży używanej.
Projekt zakłada zarówno powtórną sprzedaż ubrań używanych, recycling, upcykling, w tym produkcję z materiałów odzyskanych, jak również otwarcie wypożyczalni odzieży sezonowej on-line, która będzie działać już od 24 stycznia. Rozpoczęcie przez 4F procesu zmian na wielu frontach jest początkiem wielkiej metamorfozy lidera rynku odzieży sportowej.
– „Przyszedł taki czas na całym świecie, gdy wszyscy wiedzą, że mamy ograniczone zasoby. […] Nawet zasoby w Polsce mamy bardzo ograniczone. Stąd potrzeba takiego działania na rynku, czyli w dużym skrócie, dawania ubraniom drugiego życia” – w trakcie specjalnej konferencji powiedziała Anna Pięta, Strategic Partnership Manager.
– „Bardzo mocno wspieram tę inicjatywę i jestem niesamowicie dumna, że mogę być ambasadorką tak odpowiedzialnej firmy jaką jest 4F – podkreśliła Anna Lewandowska, łącząc się online w trakcie konferencji prezentującej program. – „Kwestia oddawania ubrań, dawania im drugiego życia, to bardzo wartościowa akcja. Tego typu gesty to są właśnie takie małe kroki, które mogą prowadzić do wielkich zmian.„