fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Konferencja prawo, analityka, zarządzanie w sporcie za nami – relacja

Przedwczoraj odbyła się konferencja naukowa „Prawo, Analityka i Zarządzanie. Współczesne Trendy w Sporcie”. Wielu prelegentów, ciekawe wykłady, konferencję można uznać za duży sukces.

W Polsce sport jest coraz bardziej profesjonalny, oprócz rozwoju branży można dostrzec także coraz częstsze działania mające zwiększać kompetencje osób zarządzających. W naszym kraju powstają coraz częściej nowe kierunku ukierunkowane na zarządzanie, organizację podmiotów sportowych. Odbywają się także specjalistyczne konferencje prasowe dotyczące tej tematyki. Ostatniego dnia maja mieliśmy uczestniczyć w konferencji naukowej „Prawo, Analityka i Zarządzanie. Współczesne Trendy w Sporcie” na jednej z poznańskich uczelni. Konferencja jak wspominali organizatorzy nie ma być tylko jednorazowym spotkaniem a cyklem tego typu wydarzeń.
Tematyka jak wskazuje nazwa dotyczyła prawa, zarządzania a także analiz dokonanych w sporcie. W największym stopniu czas poświęcony został właśnie temu pierwszemu zagadnieniu. Prawo dotyczy każdego, warto by organizacje sportowe także o tym wiedziały i je respektowało. Bardzo często poruszanym tematem był również marketing.
Cały program podzielony został na dwa panele tematyczne. W inauguracyjnej sesji plenarnej odbyły się wystąpienia:

• „Legislacyjne aspekty prawnej reglamentacji sportu” – prof. Dr hab. A. J. Szwarc
• „Współpraca samorządów z klubami sportowymi” – dr Piotr Jóźwiak
• Zarządzanie klubem sportowym – porównanie modeli” – dr Karol Klimczak, prezes zarządu Lecha Poznań

 

20160531_102550

Fot. Na zdjęciu dr Karol Klimczak

Kolejno należało dokonać wyboru jednego z tematów – prawo w sporcie lub zarządzanie i analityka w sporcie. Osobiście dokonaliśmy wyboru drugiego tematu. Pierwszy wykład przeprowadził Michał Farmas vel Król, przedstawiciel Ministerstwa Sportu i Turystyki. Jego prezentacja dotyczyła zarządzania polskimi związkami sportowymi. Prelegenci zostali zapoznani ze specjalnym dokumentem, który ma pomóc w profesjonalizacji sportu. Dokument wskazuje związkom sportowym pewne elementy na które muszą zwrócić uwagę, gdzie trzeba dokonać zmian i jak je zrobić. Niestety obecnie nie zawsze poziom zarządzania polskich związków sportowych jest należyty.
Kolejną prezentację przedstawiła Olga Kijewska. W swoim wystąpieniu nacisk położony został na elementy, które należy wykonać w organizacji wielkiej imprezy sportowej. W wystąpieniu powoływano się na przykład Mistrzostw Europy w koszykówce mężczyzn odbywających się w Polsce w 2009 roku. Często organizacja takiej imprezy zaplanowana jest w dużym stopniu przez międzynarodową federację. Tego typu instytucja był odpowiedzialna w pełni m.in. za działania merchandisingowe.

20160531_131111Fot. Na zdjęciu Olga Kijewska

Na konferencji nie zabrakło też kwestii analiz dokonywanych w sporcie, prelekcję na ten temat poprowadził Paweł Chmielewski z Sport Analytics. Każdy ze słuchaczy dowiedział się jak ważna jest analityka w sporcie. Szczególnie zwrócono uwagę na badania, które prowadzone są dla klubów sportowych. Tego typu działania pomagają w realny sposób pozyskać sponsorów.

Przedstawicielem mediów na konferencji był Radosław Nawrot. Przedstawiciel jednej z poznańskich gazet wspominał na początku o różnicy podejścia do sportu w zależności od regionu geograficznego a co za tym idzie elementów socjologicznych, które mają na to wpływ. Mogliśmy się dowiedzieć jak ważne są media w sporcie. Opisana została również współpraca z tak wielkim klubem jak Lech Poznań. Tego rodzaju kluby dostarczają ciągłych wiadomości do mediów o których każdy chce informować. Sam klub w trakcie tygodnia meczowego daje minimum czterokrotnie możliwość spotkania dziennikarzy z zawodnikami m.in. podczas treningu otwartego, konferencji przed oraz po meczu a także w trakcie wywiadów z zawodnikami po zakończeniu spotkania. Poruszona została też specyfika pracy dziennikarskiej i odwołania do historii.

Kolejną prelekcję prowadził Dyrektor Marketingu Lecha Poznań – Sebastian Starczewski. W trakcie swojej wypowiedzi zwrócił uwagę na emocje związane z produktem jaki jest sport. Sport zawsze generuje emocje, produkty z innych branż już nie wywołują takich odczuć. Trzeba zadbać o właściwe przeżycia kibiców. Bardzo ciekawe były też przykłady pozytywnych działań marketingowych klubów sportowych m.in. Middlesbrough FC. Klub w swojej komunikacji stawia na uczciwość chociaż by udostępniając kibicom flagi za pomocą których można dopingować swój zespół. Żaden z kibiców nie zabiera flag do domu, każdy dba o pozostanie uczciwym. Według prelegenta bardzo ważne jest wyróżnianie się, tradycja historia i działania w oparciu o te wartości, trzeba budować stałe relacje nie tylko w oparciu o kwestie sportowe. Lech Poznań również mocno pracuje nad zbudowaniem bardzo rozbudowanej bazy CRM.

Wystąpienie związane z marketingiem w sporcie mieli również przedstawiciele Polskiego Związku Tenisa. Pokazali oni hybrydowe projekty marketingowe w sporcie. Dotyczyły one przede wszystkim specjalnie tworzonego portalu internetowego, systemu za pomocą, którego związek chce pokazywać swoją ofertę handlową. Za jego pomocą będzie można ukazać wizualizację reklam, przedstawić dyscyplinę sportu czy korzyści i statystyki dotyczące danego podmiotu.
Przedostatni wykład poprowadził Sławomir Mrowiński z Marcelin Management. Można było dowiedzieć jakie wydarzenia organizowane są na Inea Stadionie. Oprócz spotkań Lecha Poznań poruszono kwestię organizacji koncertów muzycznych, rzadko odbywają się one w Poznaniu ze względu na niski zysk. Słuchacze dowiedzieli się również w jaki sposób zostanie wykorzystane ostatnie wolne, komercyjne miejsce na stadionie. Już niedługo będzie można przy Bułgarskiej wysłuchać różnego rodzaju artystów w trakcie koncertów muzycznych. Żaden inny obiekt sportowy w Polsce nie spełni na stałe takiej roli!
Całą konferencję zakończyło wystąpienie przedstawiciela futbolu amerykańskiego Wojciecha Andrzejczaka. Z wykładu uzyskaliśmy bardzo wiele ciekawych statystyk pokazujących poziom organizacyjny futbolu amerykańskiego. Poznaliśmy również historie, którą przeszła drużyna New England Patriots pod względem organizacyjnym i marketingowym.

20160531_160325
Fot. Na zdjęciu Wojciech Andrzejczak

Bardzo dawno w Poznaniu osoby zainteresowane tematyką sportu i biznesu nie miały możliwości zwiększania swojej kompetencji i brania udziału w tego typu wydarzeniach. Cieszy fakt, że odbywać się mają cyklicznie spotkania tego typu. Wydarzenie miało charakter otwarty a poziom prelekcji stał na bardzo wysokim poziomie. Czekamy na kolejny wykład.

Najnowsze

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›

Totolotek przedłuża współpracę z Lechią Gdańsk

Firma bukmacherska Totolotek SA będzie nadal sponsorem premium piłkarskiej Lechii Gdańsk Współpraca pomiędzy polskim bukmacherem, a ...

Całość ›

FoodCare oficjalnym sponsorem Legii Warszawa

Oficjalnym sponsorem Legii Warszawa została firma FoodCare, producent min popularnego napoju izotonicznego 4move Nowa umowa sponsorska ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP https://t.co/K6a38n7En4

Totolotek do 2019 roku z Lechią Gdańsk.
#sponsoringsport #pilkanozna #totolotek https://t.co/dCN2qHWx22