Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

16 drużyn z Europy ma zagrać w piłkarskich MŚ 2026

Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) przedstawiła proponowany podział miejsc dla poszczególnych konfederacji na mistrzostwa świata od 2026 roku. Według nowego formatu w turnieju głównym ma zagrać 48 reprezentacji, w tym 16 z Europy.

Obecnie zespoły ze strefy UEFA zajmują 13 z 32 miejsc na mundialu. Tak będzie jeszcze w Rosji w przyszłym roku i w Katarze w 2022. Po rozszerzeniu liczby uczestników przez nowe władze FIFA do 48, Europa walczyć będzie o 16 przepustek na turniej finałowy.

Afryka będzie mogła wystawić dziewięć drużyn, Azja – osiem, Ameryka Południowa i Północna – po sześć. Automatyczną kwalifikację uzyska też jeden zespół z Oceanii. Gospodarz zajmie jedno z miejsc przeznaczonych dla danej konfederacji.

Eliminacje wyłoniłyby w ten sposób zatem 46 uczestników mundialu. Dwa pozostałe miejsca przyznano by zwycięzcom dodatkowego turnieju kwalifikacyjnego z udziałem sześciu ekip. Projekt przewiduje, że zagra w nim po jednym przedstawicielu wszystkich kontynentów oprócz Europy, a stawkę uzupełni reprezentacja z konfederacji gospodarza mistrzostw. Impreza miałaby odbyć się w kraju organizatora mundialu kilka miesięcy przed turniejem finałowym.

Rada FIFA przedyskutuje i ewentualnie zatwierdzi proponowany format na majowym kongresie w Bahrajnie.

Źródło: PAP

 

Najnowsze

TAURON sponsorem tytularnym Parku Śląskiego

Park Śląski zyskał nowego sponsora tytularnego Od 28 maja 2025 r będzie nim TAURON – największy dystrybutor energii elektrycznej w ...

Całość ›

LOJA nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów

Nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów została firma LOJA, z którą klub związał się umową, dotyczącą wsparcia prężnie ...

Całość ›

Robotnicze znów w sprzedaży

Widzew Łódź wspólnie z DRINK ID, właścicielem Browaru Piotrków, reaktywuje markę Robotnicze w nowej odsłonie: Robotnicze ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›