Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Trefl Gdańsk razem ze Sport Analytics przebadał swoich kibiców

Trefl Gdańsk wspólnie z instytutem badawczym Sport Analytics zbadał kibiców. 

Według badania kibic Trefla ma zazwyczaj od 18 do 34 lat, wyższe wykształcenie, mieszka w Gdańsku, chodzi na większość meczów Trefla Gdańsk i ceni sobie przede wszystkim dobre widowisko sportowe.

Badanie kibiców Trefla Gdańsk zostało przeprowadzone na początku sezonu 2017/2018 PlusLigi. Udział w nim wzięło 1 432 respondentów, a w ostatecznej analizie wzięto pod uwagę odpowiedzi 1 065 kibiców i sympatyków (usunięto wartości przypadkowe i nierealne). Dane natomiast zbierała i analizowała niezależna firma zajmująca się badaniem rynku w branży sportowej – Sport Analytics.

Jak wynika z badań, w grupie kibiców Trefla Gdańsk dominują kobiety – stanowiąc ponad 55 procent ogółu. W obydwu przypadkach natomiast (podział wg płci) najliczniej reprezentowane są grupy wiekowe 18-34 lata (68,3%). Ponad połowa fanów to osoby z wyższym wykształceniem, a co druga osoba deklaruje także, że pracuje i mieszka w Gdańsku.

Osoby, które wypełniły ankietę, należą do zaangażowanych fanów „gdańskich lwów” – 15% respondentów odpowiedziało, że chodzi na wszystkie domowe mecze Trefla, a prawie 38% na większość spotkań. Lwia część, ponieważ blisko 70% badanych, było natomiast zgodnych, że w trakcie spotkania czynnie dopinguje zespół, a najważniejsze jest dobre widowisko sportowe. Zwycięstwo drużyny jako najbardziej istotny czynnik meczu podczas meczu wskazało o 50 p.p. mniej badanych – 22% respondentów.

Kibice zostali też zapytani o ulubionego siatkarza w Treflu Gdańsk – 27,22% badanych wskazało na Mateusza Mikę, 11,08% Piotra Nowakowskiego, 7,3% Wojciecha Grzyba. Tuż za podium znaleźli się natomiast Damian Schulz i Artur Szalpuk. Wspomniany „Mikuś” należy też do topowej trójki ulubionych zawodników ogółem – częściej fani wskazywali tylko Mariusza Wlazłego i Michała Kubiaka. Co ciekawe, PGE Skra Bełchatów, w której występuje Wlazły zdominowała także zestawienie ulubionych klubów kibiców „gdańskich lwów” poza samym Treflem. Bełchatowian wskazało 21,8% respondentów, na drugim miejscu znalazła się Asseco Resovia (6,18%), a trzecim aktualny mistrz Polski ZAKSA Kędzierzyn-Koźle (2,18%).

Z badań dowiadujemy się również, jakie są ulubione centra handlowe i kina kibiców Trefla. Jak wynika z ankiety, fani najczęściej (24% odpowiedzi) wybierają Galerię Bałtycką – to tam zorganizowana została m.in. przedsezonowa prezentacja drużyny – oraz kina sieci Helios (29,7%), których na mapie Trójmiasta znajdziemy trzy – dwa w Gdańsku i jedno w Gdyni.

Zarówno powyższe, jak i wcześniejsze wskazania, oraz odpowiedzi na pytania o zainteresowanie gadżetami, czy aspekty, które według fanów mogą zachęcić nowych kibiców do przyjścia na mecz Trefla Gdańsk, są bardzo ważne dla ustalania działań marketingowych klubu.

– „Na początku chciałabym serdecznie podziękować wszystkim kibicom, którzy wypełnili ankietę. Ogromne podziękowania kierujemy także do tych osób, które w sekcji 'wolny ring – miejsce na opinie kibiców’ – dopisały kilka słów od siebie. Znalazły się tam głosy z aprobatą dla naszych działań, zarówno sportowych, jak i marketingowych, ale także wskazania, co moglibyśmy poprawić. Jest to dla nas niezwykle cenne, ponieważ cały czas chcemy podnosić poziom organizacyjny klubu. Oczywiście nie wszystkie prośby jesteśmy w stanie spełnić – np. tę o transmisję meczów na Facebooku – nie pozwalają nam na to prawa, jakie posiada telewizja Polsat, ale już np. o większą dostępność zawodników po meczach, czy jeszcze więcej atrakcji dla dzieci – jak najbardziej. Zbadanie samego profilu kibica, poznanie jego zainteresowań, dowiedzenie się, gdzie spędza wolny czas, jest natomiast dla nas wskazówką przy planowaniu działań marketingowych i promocyjnych, by jak najefektywniej je realizować oraz optymalizować, także pod względem finansowym” – mówi Małgorzata Ciszewska, prezes Game Time – spółki, która odpowiada za marketing, komunikację oraz partnerstwa biznesowe Trefla Gdańsk i Trefla Sopot.

Źródło: Trefl Gdańsk

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›