Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGNiG Superliga rozpoczyna Akcję Partnerską z Fundacją DKMS

Ambasadorzy PGNiG Superligi przez cały październik będą zachęcać do zostania dawcami szpiku.

17 zawodników PGNiG Superligi zostało Ambasadorami Akcji Partnerskiej z Fundacją DKMS. Do rejestracji w Bazie Potencjalnych Dawców DKMS będą zachęcać: Filip Fąfara (NMC Górnik Zabrze), Roman Pożarek (Piotrkowianin Piotrków Trybunalski), Tomasz Pietruszko (MKS Zagłębie Lubin), Krzysztof Tylutki (Chrobry Głogów), Antoni Łangowski (Gwardia Opole), Artur Bożek (MKS Kalisz), Krzysztof Lijewski i Mateusz Kus (PGE VIVE Kielce), Michał Daszek (ORLEN Wisła Płock), Marcin Teterycz (Sandra Spa Pogoń Szczecin), Piotr Adamczak (Meble Wójcik Elbląg), Mikołaj Krekora (KPR Legionowo), Robert Kamyszek (Spójnia Gdynia), Piotr Masłowski (Azoty-Puławy), Michał Chodara (Stal Mielec), Przemysław Rosiak (MMTS Kwidzyn), Jacek Sulej (Wybrzeże Gdańsk).

– „Współpraca z Fundacją DKMS jest dla Superligi to kolejny krok w realizacji naszych założeń komunikacyjnych, które poza promocją dyscypliny, są nastawione na zaangażowanie w działania charytatywne czy noszące pomoc innym” – mówi Justyna Woja, rzecznik prasowy PGNiG Superligi – „Nasi zawodnicy są charyzmatyczni i pomogą dotrzeć do grupy odbiorców, która może być może dzięki naszym działaniom odwiedzi stronę Fundacji DKMS i się zarejestruje jako potencjalny Dawca szpiku.” 

W ciągu 8 lat liczba potencjalnych dawców szpiku, zarejestrowanych w polskich bazach wzrosła z 40 tys. do 1,3 mln osób, z czego 1,2 mln to dawcy Fundacji DKMS. Przy 30 mln potencjalnych dawców na całym świecie, Polacy stanowią silną grupę ponad 4% wszystkich zarejestrowanych. To doskonale ilustruje jak bardzo w ostatnich latach zwiększyła się świadomość i wiedza Polaków na temat dawstwa szpiku i komórek macierzystych. Niestety wciąż pojawiają się pacjenci, dla których przeszczep to jedyna szansa na przeżycie. Ambasadorzy PGNiG Superligi będą edukować jak zostać Dawcą i jakie kroki należy podjąć w tym celu.

Zawodnicy swój udział w akcji przypieczętowali odbiciem dłoni, dołączyła do nich Prezes Fundacji DKMS Ewa Magnucka- Bowkiewicz – „Sportowcy to młodzi ludzie z pasją, prowadzą na co dzień walkę, żeby osiągać lepsze rezultaty i dzięki temu są w stanie dać genialny przykład młodym ludziom w Polsce. Pacjent chory na nowotwory krwi także toczy codzienną walkę …o życie, w której niejednokrotnie jedyną szansą na zdrowie jest przeszczep szpiku od niespokrewnionego Dawcy. Prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego Dawcy wynosi 1 : 20 000,a w rzadkim genotypie nawet 1 do kilku milionów. To właśnie sprawia, że poszukiwania „bliźniaka genetycznego” są takie trudne. Dlatego tak ważne jest aby do grona potencjalnych Dawców dołączały nowe osoby i bardzo cieszy nas, że PGNiG Superliga będzie wspierała nas w tej misji” – podsumowuje współpracę Prezes Fundacji.

W październiku, podczas 7. i 8. serii gier, PGNiG Superliga szczególnie zaangażuje się w promocję działań DKMS. Na meczach kibice mogą się zarejestrować, znajdując stanowisko DKMS w halach, a 10 października mecz PGE VIVE Kielce i NMC Górnika Zabrze będzie miał szczególną oprawę związaną z ideą bycia dawcą szpiku. Będzie to Mecz Dawcy Szpiku.

Przy okazji uruchomiono wyzwanie, do którego zachęcają Ambasadorzy. Formuła jest prosta – Ambasadorzy odbijali swoją dłoń i teraz będą nominować do tego kolejne 3 osoby. Zadaniem jest opublikowanie filmu, zdjęcia z odbijania dłoni i nominacja następnych osób. Wszyscy, którzy podejmą się wyzwania mogą wysyłać odbicie swojej dłoni na adres mailowy Superligi. Na zakończenie akcji przygotowany zostanie plakat ze wszystkimi przesłanymi odbiciami.

Źródło: PGNiG Superliga

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›